تغذیهگیاهان دارویی

یکی دیگر از معجزات سیر

یکی دیگر از معجزات سیر

آیا عصاره یا روغن های خاص دارای خواص آنتی بیوتیکی هستند؟

کدمطلب : 97091502

روغن ها به طور عمده با آروماتراپی و سایر داروهای جایگزین مرتبط هستند، اما برخی از محققان در حال تحقیق درباره اینکه آیا آنها بطور بلقوه دارای مزایای  پزشکی هستند.

در حال حاضر یک تیم در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ متوجه شده است که برخی از روغنهای اساسی ممکن است دارای خواص آنتی بیوتیکی باشند، به خصوص در برابر شکل پایدار باکتری هایی که باعث بیماری لیم می شوند.

Borrelia burgdorferi یک باکتری تلقیح شده است که باعث می شود بیماری لیم در انسان می شود.

یک دوره تجویز آنتی بیوتیک ها معمولا عفونت را کاملا پاک می کند، اما در بعضی موارد باکتری ها در فاز ثابت نگه داشته می شوند، جایی که سلول ها تقسیم شدن را متوقف یا انجام این کار را به آرامی انجام می دهند.

متأسفانه این باعث می شود که آنها نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم تر باشند، و ممکن است علایم طولانی مدت ایجاد کنند.

در تحقیق جدید، تیم جونز هاپکینز، آزمایشگاه غذاهای فاز ثابت B. burgdorferi را با 35 عصاره یا روغن مورد آزمایش قرار داد تا مشخص شود که آیا خواص آنتی بیوتیکی دارند.

از آن، 10 نوع روغن اسانس موثر در برابر باکتری ها در غلظت یک در هزار بود. در میان آنها، روغن از برگ های آووکادو، دانه های زیره سبز، چوب زیتون و دارچین به خوبی انجام شد.

اما موثرترین روغنهایی از حبه های سیر، انواع توت ها، زنجبیل و چند مورد دیگر بود. این روغن ها موفق به حذف تمام فاکتورهای ثابت باکتری لیم در هفت روز شد و هیچکدام از باکتری ها در سه هفته بعد از آن رشد نکردند.

یینگ ژانگ، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: “ما دریافتیم که این اسانس ها حتی بهتر از استاندارد آنتی بیوتیک های لیم هستند.

آنها ممکن است بوی خوبی داشته باشند، اما اگر مقدار زیادی از آنها مصرف شود، اسانس می تواند مضر باشد، باعث تحریک پوست و اثبات سمی شود. حتی شواهدی وجود دارد که روغن اسطوخدوس و درخت چای حاوی مواد شیمیایی است که به طور بالقوه هورمونها را مختل می کند.

محققان در مطالعه حاضر می گویند که در آزمایشات آینده باید بر روی مدل های موش هایی که مبتلا به عفونت های لایم پایدارهستند، برای تعیین  دوز موثر ایمن و چگونگی تجویز آنها ، باید انجام شود.

یکی دیگر از معجزات سیر

این تحقیق در مجله Antibiotics منتشر شد.

منبع: جان هاپکینز بهداشت عمومی

یکی دیگر از معجزات سیر

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا