تغذیه

9 معجزه زنجبیل

9 معجزه زنجبیل

سبک زندگی خود را با زنجبیل تغییر دهید تا راحت تر زندگی کنید.

مدیریت ریفلاکس معده، ضد التهاب، زیبایی پوست، ضد سلول های سرطانی، بهبود هضم و کمک به بیماران IBS، کاهش سردردهای مکرر و میگرن، کاهش وزن، کنترل قند خون، آنتی بیوتیک طبیعی و ضد عفونت

کد مطلب : 98070601

اگر هر روز زنجبیل بخورید، موادی را به بدن خود می رسانید که می تواند یک سبک زندگی سالم را برای شما فراهم کند.

خواص باور نکردنی که شاید تا به حال نشنیده باشید.

زنجبیل یکی از آن چاشنی هاست که به مواد غذایی اضافه می کنند.

ممکن است به خاطر عطر و طعم اضافه شود و یا شاید به عنوان رکن اصلی مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف روزانه آن فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. حتی اگر عطر و طعم آن را دوست ندارید به عنوان یک مکمل غذایی یا دارو استفاده از آن را شروع کنید.

1. ریفلاکس اسید را مدیریت می کند

ریفلاکس اسید ، که به صورت سوزش سر دل شناخته می شود ، یک بیماری دردناک و آزار دهنده است که ممکن است شما را مجبور کند، برای رفع علائم به توصیه افراد غیر متخصص به یک داروی بدون نسخه ی شیمیایی برساند.

به جای آنکه ، به دنبال داروهای شیمیایی بروید، می توانید از زنجبیل استفاده نمایید.

برخی از مواد فعال موجود در زنجبیل قابلیت های ضد التهابی و ضد تهوع دارد که در داروهای سوزش سر دل استفاده می شود.

مصرف مقداری از آن در هنگام رفلاکس اسید معده ، علائم را کاهش می دهد. شما با مصرف منظم زنجبیل می توانید احتمال بروز این بیماری را کاهش دهید.

2. خاصیت ضد التهابی

یکی دیگر از خواص مهم آن خاصیت ضد التهابی می باشد. معمولا مفاصل متورم دامنه حرکت را محدود می کند و باعث درد شدید و مزمن می شود.

ماده ای در زنجبیل موجود است که محققان فکر می کنند باعث کاهش التهاب می شود ، که  مقدار زیادی در ریشه زنجبیل وجود دارد.

مطالعات خاص همچنین نشان داده اند که زنجبیل به همان اندازه ایبوپروفن در کاهش درد مفاصل مؤثر است. در حقیقت ، محققان در سال 2015 تشخیص دادند که مبتلایان به آرتروز حتی می توانند با استفاده از کرم یا پماد حاوی زنجبیل ، درد را به صورت موضعی تسکین دهند.

بخوانید : چه کسانی نباید زنجبیل بخورند

3. بهبود پوست

زنجبیل ممکن است برای پوست شما عالی باشد ، اما برای مشاهده تاثیر آن بر پوست لزوماً نیازی به استفاده از آن به صورت موضعی ندارید.

این واقعیت که زنجبیل برای هضم غذا بسیار مفید است ، تأثیر مثبتی بر چهره شما دارد ، زیرا مواد غذایی که مدت طولانی در سیستم گوارش می نشیند ، می توانند فرآورده های سمی ایجاد کنند همانند پسوریازیس ، اگزما و آکنه که بروی پوست بروز می کند.

زنجبیل از داخل برای تقویت هضم غذا کمک می کند ، همچنین می تواند هنگام دفع از بدن از طریق تعریق ، باعث شفاف و صاف شدن پوست شود.

این ریشه همچنین ممکن است به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی های کوچک یا ساییدگی خفیف موثر باشد.

4- سلول های سرطانی را ضرب و شتم کنید

در این مورد پزشکان در توصیه به درمان کلی یا هومیوپاتی برای سرطان ، اختلاف نظرهای قابل توجهی وجود دارد ، اما پزشکان در مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان گزارش داده اند که زنجبیل سلاحی قدرتمند در برابر سلول های سرطانی بشمار می آید.

تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است ، اما صبر نکنید تا بعد از ابتلا به سرطان شروع به استفاده از آن کنید.

بطور دقیق می دانیم که زنجبیل باعث کاهش التهاب روده می شود و از این طریق خطر ابتلا به سرطان های گوارشی را کاهش می دهد.

9 معجزه زنجبیل

بخوانید : خواص زنجبیل

5- بهبود هضم

زنجبیل به چندین روش به بهبود هضم غذا کمک می کند. برای رفع ناراحتی های معده مناسب است ، به همین دلیل بسیاری از زنان باردار از آن برای مقابله با ناراحتی های صبحگاهی استفاده می کنند.

زنجبیل همچنین به آرامش روده و رفع گرفتگی آن کمک می کند ، به ویژه برای مبتلایان به IBS مفید است. همچنین باعث هضم دستگاه گوارش و کاهش گازهای روده می شود!

اگر به دنبال دلیل دیگری برای خوردن زنجبیل هستید بهتر است بدانید، توانایی بدن را در جذب مواد مغذی از وعده های غذایی شما افزایش می دهد و از همین رو به سلامتی کلی بدن منجر می شود.

6. سردردهای کمتر دردناک و مکرر

سردرد معمولی می تواند روز شما را خراب کند ، اما میگرن می تواند شما را ناتوان سازد. گذشته از درد دردناک ، میگرن همچنین می تواند باعث ایجاد حساسیت به نور و همچنین حالت تهوع و استفراغ شود.

به نظر می رسد بیش از 200 ماده موجود در زنجبیل برای تأمین اثرات ضد التهابی ، ضد تهوع و آنتی هیستامین در زنجبیل وجود دارد، که به تسکین علائم میگرنی شدید کمک می کند.

مطالعه بیشتری لازم است ، اما به نظر می رسد نتایج اولیه نشان می دهد که زنجبیل حداقل به اندازه سایر داروهای میگرنی که معمولاً تجویز می شوند مؤثر است ، بدون بسیاری از عوارض جانبی که در داروهای میگرنی وجود دارد.

7. کاهش وزن

اضافه کردن آن به رژیم روزانه شما نیز ممکن است باعث کاهش وزن شود. این امر به افزایش سوزاندن کالری کمک می کند و متابولیسم بدن را هدایت می کند تا غذا به طور کامل بین وعده های غذایی هضم شود.

همچنین می دانیم که این ماده در چربی سوزی ، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین نقش بسیار مهمی دارد ، کلیه فرایندهای حیاتی در میزان چربی ذخیره شده در بدن نقش دارند.

همچنین تصور می شود به شما کمک می کند تا کمتر گرسنه شوید و فرد را در برابر هوس های میان وعده مقاوم می کند.

8- قند خون را کنترل کنید

تشخیص دیابت بسیار سخت است و به عنوان بیماری خاموش از آن یاد می شود.

به لطف رژیم غذایی حاوی شکر ، بسیاری از ما بدون آنکه متوجه آن شویم دچار دیابت هستیم.

شکر در بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده به مقدار زیادی پنهان است ، حتی چیزهایی که شما انتظار آن را ندارید. این یک دلیل خوب دیگر برای افزودن هر روز زنجبیل به رژیم غذایی شماست.

یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش می دهد.

اگر قند خون شما متعادل و بدون نوسان باشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در بدن شما کاهش پیدا می کند.

این تازه آغاز تحقیقات علمی در رابطه بین زنجبیل و دیابت است.

به این دلیل است که زنجبیل نه تنها به افراد دیابتی، بلکه به تعادل قند خون در همه افراد کمک می کند.

9- با عفونت مبارزه کنید

زنجبیل خطر عفونت را کاهش می دهد و می تواند رشد چندین نوع باکتری را مهار کند.

نه تنها برای استفاده روزانه عالی است، بلکه می تواند هنگامی که در معرض خطر عفونت ناشی از بیماری یا جراحت هستید ، بدن شما را در برابر آن تقویت کند.

تحقیقات نشان داده است که به ویژه در برابر بیماری های التهابی لثه مانند لثه و پریودنتیت موثر است.

عفونت های تنفسی مانند RSV نیز برای قدرت ضد عفونی زنجبیل تفاوتی ندارد.

استفاده روزانه از زنجبیل می تواند به تقویت مصونیت شما در برابر آن دسته از ایراداتی که در اطراف دفتر یا کلاس درس منتقل می شود ، کمک کند.

اکنون که می دانید زنجبیل چه فایده ای برای سلامتی شما دارد ، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید مقدار بیشتری از آن را وارد رژیم غذایی خود کنید.

خبر جالب این است که زنجبیل بسیار سازگار است.

ابتدا آن را پوست بگیرید ، سپس رنده کنید ، خرد کنید ، تکه کنید ، یا آنرا برای استفاده در انواع دستور العمل های غذایی بکار ببرید.

هم خوش بو و هم شیرین

همچنین می توانید برای تهیه یک چای و یا دمنوش از آن استفاده نمایید.

9 معجزه زنجبیل

 

به زودی انواع مختلف زنجبیل در فروشگاه اینترنتی آی شهر

9 معجزه زنجبیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا