باغچهفن آوری و تکنولوژی

گلدان هوشمند کمکی برای سلامتی گیاه

گلدان هوشمند کمکی برای سلامتی گیاه

کد مطلب : 98042801

گیاهان زینتی می توانند شاداب کننده محیط از لحاظ رنگ و بوی خوش در محل زندگی یا محل کار شما باشند. آنها می توانند هوای محیط بسته شما را تمیز کنند و نگهداری از آنها ضروریست.

شاید برای شما بارها پیش آمده که به علت نداشتن تجربه در نگه داری گیاه های زینتی آپارتمانی نا موفق بوده باشید. حال متخصصین با یک گلدان هوشمند این موضوع را برای شما حل کرده اند.

نگه داری هر گونه از گیاهان با هم متفاوت می باشد، و جهت رشد مناسب و شادابی آن باید طریقه نگهداری گیاه را بلد باشید. افراد متخصص و با تجربه به خوبی می دانند که نسبت به نوع گیاه چگونه از آن نگهداری کنند.

اما همه افراد اینگونه نیستند و به علت بی تجربگی گیاه های آنها حال و روز خوبی ندارند. 

نور مورد نیاز و ترتیب آبیاری دو عامل بسیار مهم در نگهداری گلدان های زینتی می باشد.

گلدان هوشمند کمکی برای سلامتی گیاه

متخصصان یک شرکت خارجی گلدانی را طراحی و ساخته اند که با یک صورتک گرافیکی موجود در نمای گلدان حال و روز گیاه را توسط شکلک های گرافیکی زیبای مختلف به شما انتقال می دهد.

این گلدان توسط سنسور های مختلف وضعیت نور و رطوبت ، سرما و گرما و حرکت های اطراف را بررسی کرده و نسبت به آن ها تغییراتی در چهره گرافیکی خود ایجاد می کند.

یک صفحه نمایش 2.4 اینچی LCD در جلو گلدان وجود دارد که چهره کارتونی در آن به نمایش در می آید و با توجه به برنامه ریزی نگهداری هر گیاه و با توجه به نیاز های تعریف شده چهره خود را تغییر می دهد.

وقتی رطویت خاک زیر آستانه تعریف شده باشد، یک صورت تشنه را مشاهده می کنید، اگر بیش از حد آبیاری کنید چهره حالت تهوع را خواهید دید و وقتی مور کافی نداشته باشد چهره یک خون آشام را به نمایش گذاشته و حالت های دیگر…..

همچنین سنسور حرکتی در آن تعبیه شده که حرکات اطراف را تحت نظر دارد و به آن واکنش نشان می دهد. یک اسکنر کد QR برای تنظیمات سیستم و انتقال اطلاعات دو طرفه به یک گوشی هوشمند را دارا می باشد. و بعد از نشان دادن کد با یک چشمک آن را تایید می کند.

این چهره در واقع گلدان شما را به یک موجود متحرک و احساسی تبدیل می کند و شما می توانید چهره خسته یا شاداب را در آن مشاهده کنید.

گلدان هوشمند در ابعاد 15 × 16 سانتیمتر و وزن 500 گرم در زیر گلدانی های مخصوص خود قرار گرفته و یک پورت USB برای موارد مختلف در آن قرار گرفته است.

گلدان گیاهی “حیوان خانگی” با قطر 5.9 اینچ و 6.3 اینچ قد (15 × 16 سانتیمتر)، وزن 17.6 اونس (500 گرم)، در بشقابهای خود نشسته و از طریق USB استفاده می شود.

به نظر می رسد یک راه سرگرم کننده و مدرن برای مراقبت از گیاهان خانه و یا محل کار شما ساخته شده است . قیمت این گلدان هوشمند حدود 110 دلار تخمین زده می شود.

منبع : نیو اطلس

سایت صنعت ساختمان آی شهر

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا