توصیه های پزشکی

تغییر متابولیسم با ورزش سبک

تغییر متابولیسم با ورزش سبک

دانشمندان کشف کردند که چگونه یک تمرین ساده می تواند متابولیسم شما را برای چند روز تغییر دهد

با یک ساعت تمرین می توانید تناسب اندام را حفظ نمایید و همچنین از مشکلاتی که تحت تاثیر سطح قند خون ایجاد می شود در امان باشید!

کد مطلب : 97091501

یک مطالعه جدید و جذاب از دانشمندان مرکز پزشکی جنوب غرب آمریکا می تواند انگیزه ای دو چندان برای افرادی که می خواهند تناسب اندام پیدا کنند، باشد.

یک تمرین سبک و ساده می تواند تاثیر مثبتی بر فعالیت های نورون ها در مغز داشته باشد، که متابولیسم را تا دو روز تحت تاثیر قرار می دهد.

این تحقیق بر روی یک زیرمجموعه نورون در مغز به نام مدار مغز melanocortin انجام شده است.

ملانوکورتین ها مجموعه ای از هورمون های پپتید شناخته شده برای کمک به تنظیم غذای در بدن می باشند و دو نوع نورون در بازیابی ملانوکورتین نقش دارند. نورون های POMC و نورون های AgRP.

برای ارزیابی اینکه فعالیت ورزشی در این دو نوع نورون چگونه تاثیر می گذارد، بر روی فعالیت مغز  در موش ها پس از فعالیت های مختلف بدن اندازه گیری کردند. 

یافته ها نشان می دهد یک تمرین تردمیل 60 دقیقه ای منجر به تغییر در نورون های ملانکورتین حیوانات شد که تا دو روز ادامه داشت.

پس از یک تمرین واحد، نورون های POMC فعالیت های افزایش یافته را نشان می دهند که سبب کاهش اشتها و کاهش سطح قند خون می شود، در حالی که فعالیت در نورون های AgRP کاهش می یابد.

تحقیقات پیشین نشان داده است که نورون های AgRP بیش از حد می تواند سوخت و ساز بدن را کاهش دهد و اشتها را نیز کاهش دهد.

اگر چه این نتایج تنها در مدل های حیوانی اثبات شده است، اما اعتماد به نفس بسیاری به محققان داده، چون سیستم مغزی ملاکانو کورتین در هر دو انسان و موش مشابه است.

ویلیامز یکی از متخصصان UT Southwestern  در این پروژه می گوید: “این تحقیق فقط برای بهبود تناسب اندام نیست.” “درک بهتر ارتباطات عصبی با ورزش به طور بالقوه می تواند به تعدادی از مشکلات که تحت تاثیر تنظیم قند خون می باشد کمک کند”

تغییر متابولیسم با ورزش سبک

تحقیق جدید در مجله مولکولی متابولیسم منتشر شد.

منبع: UT Southwestern Medical Center

تغییر متابولیسم با ورزش سبک

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا