تغذیه

کاهش بیماری قلبی و فشار خون با گردو

کاهش بیماری قلبی و فشار خون با گردو

کد مطلب : 98022902

خوردن گردو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش فشار خون  می شود.

ما بارها شنیده ایم که خوردن گردو ممکن است به کاهش وزن کمک کند. البته این موضوعی نیست که بطور بالقوه برای کاهش وزن مفید باشد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف آجیل نیز ممکن است به افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند کمک می کند و حتی باعث کاهش فشار خون می شود. البته آجیل خام….

گردو حاوی اسید چرب امگا 3 که بر پایه گیاه شناخته شده اسید آلفا لینولنیک (ALA) است، مطالعات قبلی نشان می دهد که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می خواستند ببینند که آیا خوردن آجیل این تاثیر را دارد یا خیر، و اگر چنین باشد، به علت بیشتر بودن محتوای ALA است؟

محققان با رهبری پروفسور پنی کریس اترتون، با استخدام 45 داوطلب در بین 30 تا 65 سال، که همه آنها دارای اضافه وزن یا چاق بودند، شروع به کار کردند.

سپس افراد آزمایشی در یک رژیم دو هفته ای قرار گرفتند که رژیم معمولی آمریکا را تکرار می کردند تا آنها را در موقعیتی یکسان قرار دهند.

پس از آن، هر فرد به طور تصادفی به دنبال یکی از سه رژیم غذایی است که مصرف چربی اشباع شده خود را کاهش می دهد.

یکی از این افراد رژیم گردو را به عنوان یک جایگزین سالم برای این چربی انتخاب کرد، در حالی که دو مورد دیگر شامل گردو نبودند، اما شامل همان مقدار اسید چرب اشباع نشده و ALA بود که توسط آجیل تامین می شد.

هر فرد به مدت شش هفته هر رژیم را دنبال کرد.

دانشمندان در طول دوره ها بین رژیم های غذایی، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، فشار مغزی، کلسترول و سختی شریانی داوطلب را اندازه گیری کردند که این می تواند شاخصی برای مشکلات احتمالی قلبی عروقی باشد.

آنچه که آنها متوجه شدند این بود که در حالی که تمام رژیم های غذایی بهبود یافته بودند، رژیم گردو بیشترین تاثیر را داشت!

کریس اترتون می گوید: شرکت کنندگان که گردو می خوردند، تاثیر بیشتری را نسبت به زمانی که یک رژیم غذایی با یک اسید چرب دیگر ذاشتند مشاهده کردند. 

بنابراین به نظر می رسد چیزی بیشتر در گردو وجود دارد که مفید است – شاید ترکیبات زیست فعال آنها، شاید فیبر، شاید چیزی دیگری – که تنها در اسیدهای چرب نیستند.

البته باید توجه داشت که افراد مورد آزمایش با خوردن گردو ، رژیم معمولی خود را نداشتند، زیرا مصرف چربی اشباع نیز کاهش می یافت.

یک مقاله در این تحقیق اخیرا در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

کاهش بیماری قلبی و فشار خون با گردو

منبع : نیو اطلس

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا