شهر ها و کشورهاشهرهای توریستی

گران‌ترین شهر دنیا+تصاویر

گران‌ترین شهر دنیا+تصاویر

کد مطلب : 95030901

سنگاپور، گران‌ترین شهر برای زندگی در دنیا است.

جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده که پایتخت آن شهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است.
پیش‌شماره: ‎+‎۶۵
مساحت: ۷۱۹٫۱ کیلومتر مربع
کد ایزو: SGP
واحد پول: دلار سنگاپور
جمعیت: ۵٫۳۹۹ میلیون (۲۰۱۳ م.) بانک جهانی
رئیس جمهور: تونی تن
زبان رسمی: زبان انگلیسی، زبان تامیلی، زبان مالایی، چینی استاندارد

نام سنگاپور طی سه سال گذشته در فهرستی که هر ۶ ماه یکبار در واحد اطلاعات اکونومیست منتشر می‌شود، دیده شده است. این شهر بالاتر از دیگر رقیبان اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی خود در این لیست قرارگرفته است. با کجارو همراه باشید تا جزئیات این تحقیق را بررسی کنیم.

تحقیق در مورد ۱۳۳ شهر دنیا و اندازه‌گیری ۱۶۰ فاکتور زندگی روزمره، از غذا و لوازم آرایشی تا قیمت حمل و نقل و قبوض آب و برق، باعث انتخاب سنگاپور شده و آن را بالاتر از زوریخ و هنگ کنگ که در کنار هم در مکان دوم هستند و ژنو و پاریس که در تعقیب آن دو هستند، قرار داده است. به نظر می‌رسد که هزینه‌های زندگی در سنگاپور به دلیل مالیات سنگین کالاها و خدمات از جمله مالکیت خودرو، بالا رفته است.

طبق این گزارش، حمل و نقل در این شهر حدود ۲.۷ برابر بیشتر از نیویورک است. قیمت ماشین در سنگاپور بسیار زیاد است؛ نزدیک به ۱۵۳ هزار دلار برای یک ماشین متوسط درمقایسه با ۲۲ هزار دلار برای همین ماشین در نیویورک.

منبع : مشرق نیوز ، ویکی پدیا

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا