تغذیهزیبایی

صاف کننده شکم

صاف کننده شکم

۸ ماده غذایی صاف کننده شکم

کد مطلب : 94100601

این مواد نه تنها لذید و خوشمزه هستند بلکه به دلیل ۴ خصوصیت بارز به تناسب اندام شما کمک می کنند. اول اینکه بسیار کم کالری هستند و در عین حال بسیار مغذی اند. دوم آنکه سیرکننده هستند و باعث می شوند میزان تمایل شما به مصرف انواع دسرها و مواد پرکالری کاهش یابد. سوم آنکه می توانید آنها را به شکل های مختلف مصرف کنید و به همین دلیل با هر ذایقه ای جور هستند.
سبزی های برگ سبز هر لیوان از سبزی های برگ دار حدود ۶۰ کالری انرژی دارد. کلم، کاهو و سایر سبزی ها با برگ سبز تیره بسیار مغذی و کم کالری هستند. این نوع مواد غذایی از جمله سالم ترین انواع بوده و غنی از فیبر، مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان ها هستند.

اگر می خواهید اندامی زیبا داشته باشید، توصیه می کنیم این نوع سبزی ها را به شکل خام یا پخته با مقدار کمی نمک، پیاز، فلفل و چند قطره سرکه به شکل سوپ مصرف کنید. ترجیحا توصیه می کنیم از خوردن این سبزی ها به شکل سالاد در رستوران ها خودداری کنید زیرا معمولا با مقدار فراوانی سس یا پنیر سرو می شوند و بسیار پرکالری هستند.

سالسا یا سالاد شیرازی هر قاشق سوپ خوری سالسا حدود ۵ کالری و هر لیوان حدود ۸۰ کالری انرژی دارد. سالاد سالسا اگر در خانه تهیه شود، بسیار سالم بوده و چون غنی از فیبر و ویتامین و مواد معدنی است، برای سلامت شما مفید است. متاسفانه نمونه های صنعتی مملو از مواد شیمیایی، نگهدارنده ها و اسیدهای چرب هستند و در ضمن نمک بسیاری دارند. می توانید این سالاد را که از گوجه، خیار و پیاز تهیه شده به همراه مقداری سرکه یا آبلیمو و کمی نمک همراه با مرغ، سیب زمینی یا برنج و ماکارونی مصرف کنید. ترجیحا به آن سس مایونز اضافه نکنید. این سس کالری کمی داشته و در ضمن همراه با غذا سیرکننده خوبی است. ماست کم چرب سه چهارم پیمانه ماست کم چرب حدود ۸۰ کیلوکالری دارد. با این حال غنی از کلسیم و ویتامین B بوده و منبع خوب پروتئین است. به طوری که سه چهارم لیوان ماست کم چرب ۹ گرم پروتئین دارد. می توانید ماست را به همراه دانه های قهوه با کاکائوی تلخ، تکه های میوه یا مربا مصرف کنید. در ضمن ماست جایگزین خوبی برای سس مایونز در سالادهاست.

پف فیل ذرت، دانه ای کامل است که غنی از فولات و ویتامین B بوده و برای رشد سلولی بسیار مناسب است. در ضمن غنی از فیبر بوده و هر لیوان از آن یک سوم گرم فیبر و حدود ۳۰ کالری انرژی دارد. توصیه ما به شما این است که پف فیل را در منزل آماده کرده و همراه فلفل سیاه یا دیگر ادویه ها مصرف کنید. حتی می توانید مقدار کمی پنیر پارمزان هم به آن بیفزایید. اما پف فیل های آماده به دلیل آنکه آغشته به نمک و روغن زیادی هستند کالری بالایی داشته و می توانند فشارخونتان را بالا ببرند و برای تناسب اندام هم مفید نیستند.

خربزه و طالبی خربزه و طالبی غنی از پتاسیم، ویتامین A و B۶ هستند و از آنجا که آب فراوانی دارند، می توانند سیرکننده باشند. تنها مساله آنها قند بالایی است که دارند. یک خربزه یا طالبی متوسط حدود ۴۲ گرم قند طبیعی دارد که با مقدار قند ۲/۱۱ لیوان نوشابه گازدار برابری می کند. توصیه ما به شما این است که یک طالبی یا خربزه را به دو قسمت کرده و هر قسمت را در یک روز در طول بعدازظهر نوش جان کنید. هرگز به آب طالبی قند اضافه نکنید تا کالری آن بالاتر نرود.

سبزی های گریل شده نصف فلفل قرمز، یک کدو مسمایی کوچک، ۳ پیاز و ۲ برش متوسط بادمجان گریل شده حدود ۹۵ کیلوکالری انرژی دارد. با این حال این مجموعه غنی از ویتامین و ریزمغذی ها هستند و همگی برای سلامت مفیدند. فراموش نکنید هر چه سبزی ها رنگی تر باشند یعنی مواد غذایی آنها بیشتر است. می توانید سبزی ها را گریل کرده و با مقداری نمک، فلفل و سرکه مزه دار کرده و همراه با غذا سرو کنید. سرخ کردن سبزی ها به ویژه بادمجان را توصیه نمی کنیم چون سبب پرکالری شدن آن می شود. سینه بوقلمون بدون پوست ۱۲۵ گرم گوشت بوقلمون حدود ۱۲۰ کیلوکالری، ۳۰ گرم آن ۵ گرم پروتئین و نیم گرم چربی دارد و می توان گفت منبع خوب پروتئین و سالم ترین گوشت کم چرب است.

توصیه ما به شما این است که گوشت بوقلمون را همراه با سبزی ها و البته با پوست در فر با مقدار بسیار کمی روغن طبخ کنید و حین سرو پوست آن را بگیرید و همراه با سالاد شیرازی مصرف کنید. بوقلمونی که بیرون از منزل طبخ می شود پر از روغن بوده و مناسب مصرف نیست.

خیار یک خیار متوسط حدود ۴۵ کیلوکالری دارد و منبع خوب پتاسیم، آهن، ویتامین A و C است. بهتر است خیار را با پوست نازک مصرف کنید زیرا مواد مغذی آن در پوستش تجمع دارد اما قبل از مصرف آن را خوب بشویید. مصرف یک ساندویچ با خیار و پیاز و پنیر کم چرب می تواند میان وعده ای لذیذ باشد اما مراقب باشید مصرف خیار با سس فراوان و نمک می تواند مضر باشد.

صاف کننده شکم

منبع : آفتاب

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا