تغذیه

مصرف شش ماده غذایی برای کبد سالم

برای داشتن کبدی سالم باید بتوانیم مواد غذایی خاصی مصرف کنیم تا سلامت این عضو حیاتی بدن تضمین شود.

مصرف شش ماده غذایی برای کبد سالم

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن است که مراقبت از آن بسیار مهم است.

کد مطلب : 98020603

برای داشتن کبدی سالم باید بتوانیم مواد غذایی خاصی مصرف کنیم تا سلامت این عضو حیاتی بدن تضمین شود.

بیمارانی که دچار مشکلات کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف کنند تا به کمک این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین شود.

کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه‌های بسیاری می‌شویم در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند کبد را از ابتلا به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند.

قهوه
قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدان برای کبد بسیار مفید است و التهابات بدن را کاهش می‌دهد، با نوشیدن قهوه می‌توان از ابتلا به کبد چرب یا سرطان پیشگیری کرد.
چای
چای سبز و سیاه آنزیم‌های بدن را افزایش می‌دهد، آنزیم‌ها دشمن اصلی سرطان کبد و بیماری کبد چرب هستند.

گریپ‌فروت

گریپ فروت آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و سبب تقویت کبد می‌شود؛ همچنین به دلیل آنزیم‌های بسیاری کهدر آن وجود دارد التهابات کبدی کاهش پیدا می‌کند و مکانیسم بدن افزایش می‌یابد.

بلوبری

خانواده تمشک‌ها مخصوصا بلوبری آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و کمک می‌کند تا کبد از مشکلات و بیماری‌ها در امان بماند، همچنین به کمک این میوه سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

انگور

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که انگور منبع خوبی از انواع ویتامین‌هاست و سلامت بدن را تضمین می‌کند، مصرف انگور طی یک ماه می‌تواند درصد قابل توجهی از بیماری کبد چرب را کاهش دهد.

سبزیجات

سبزی‌هایی مانند بروکلی سم‌زدای طبیعی هستند و آنزیم فراوانی دارند، این سبزی‌ها کمک می‌کنند تا بدن از ابتلا به انواع بیماری‌هایی که مرتبط با کبد هستند در امان بمانند و میزان گردش خون کبد هم افزایش پیدا کند.
مصرف شش ماده غذایی برای کبد سالم

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا