ادوات جنگیتاریخ و عبرت

سلفی با کوثر یا ایرباس

سلفی با کوثر یا ایرباس

به نظر شما کدام سلفی بهتر است ؟

ایرانی بودن را در چه می بینید ؟ شعار دادن یا عمل کردن ؟

متخصصان صنایع هوایی نه پیج اینستاگرام گذاشتن ، نه توئیت کردن ، نه دنبال فیسبوک بودن ، نه معترض به فیلتر تلگرام شدند ، نه خواستار رفع حصر شدند ، نه به دنبال مذاکره بودند ، نه دنبال رفتن خانوم ها به ورزشگاه بودند ، نه سر مقبره کوروش رفتند ، نه دنبال …………. هزار ترفند پوپولیسی دیگر رفتند.

اول با یاری خداوند و بعد چهارده معصوم ، و رهنمود های رهبری و با همت و علم خودشان موفق شدند .

آنها کار کردند ، آنها علم را به عمل تبدیل کردند، آنها باعث افتخار اسلام شدند ، آنها باعث افتخار ایران شدند. آنها اسم سرزمین ایران را در کل دنیا فریاد زدند، بدون آنکه در شبکه های اجتماعی داد و قال راه بیندازند ! آنها اسم کوروش را دوباره زنده کردند، کوروش یعنی اقتدار، آنها به ایران اقتدار دادند .

سلفی با کوثر یا ایرباس

ندانی که ایران نشست   منست                  جهان سر به سر  زیر  دست ِ منست

 هنر   نزد  ایرانیان  است و  بـــس                 ندادند   شـیر    ژیان     را    بکــس

 همه   یکدلانند   یـزدان   شناس                      بـه   نیکـی  ندارنـد  از  بـد   هـراس

 دریغ است ایـران که ویـران شــود                  کنام     پلنگان   و  شیران    شــود

معرفی برخی از قابلیت های جنگنده کوثر :

جنگنده بومی کوثر که صبح امروز همزمان با روز صنعت دفاعی و با دستور رئیس جمهور به پرواز درآمد، دارای ویژگی هایی از جمله بومی سازی سامانه های اویونیک وکنترل آتش پیشرفته نسل۴، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی، موتور  با به کارگیری شبکه گسترده شرکت های دانش بنیان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک وکنترل آتش بااستفاده ازشبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری ازکامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان( HUD ) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل واستفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

موتور این جنگنده توانایی به پرواز درآوردن یک جنگنده تا سقف ۱۰ تن را خواهد داشت و از قدرت نزدیک به ۳۰۰۰ پوند رانش برخوردار است. ضمن آنکه شعاع پروازی این جنگنده احتمالاْ همچون اف-۵ حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و دارای مداومت پروازی دو ساعته است که علاوه بر ذخایر سوخت در مخازن داخلی می‌تواند به مخزن خارجی نیز مجهز شود. کوثر توانایی دستیابی به سقف پرواز ۴۵۰۰۰ پا و حداکثر سرعت ۱/۵ ماخ را دارد.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در 2 نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

سلفی با کوثر یا ایرباس

هواپیمای ایرباس هم بسیار خوب است و لیاقت ایرانی بهترین هاست. ولی بهترینی که ساخت خودمان باشد چیز دیگریست .

آیا کوثر همان F5 است ؟

گفتگو سایت آی شهر با سرهنگ سابق نیرو هوایی ( استاد دانشکده هوایی متخصص سوخت و مکانیک سیالات و دوره دیده در امریکا )

حبیب الله اسپیدمهر : “این هواپیما به هیچ عنوان F5 نیست . شکل ظاهری این جنگنده با F5 بسیار متفاوت است . نوک جنگنده F5 بصورت تخم مرغی می باشد ولی جنگنده کوثر بصورت مخلوطی شکل است، و از لحاظ آیرودینامیک بسیار متفاوت می باشد . مشخصات فنی و قابلیت های جنگی نیز بسیار تفاوت دارد .”

 

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا