تاریخ و عبرت

300 سال استعمار ایران توسط 5+1

مردم تصمیم بگیرند یا ایران زمان هخامنشیان یا ایران زمان قاجار و پهلوی

300 سال استعمار ایران توسط 5+1

کد مطلب : 98112901

کشورهایی که چند صد سال است که دنیا را به استعمار خود در آوردند، و ایستادن در مقابل آنها به تعبیر برخی از افراد ایستادن در مقابل کل دنیاست!

کشورهایی که به سرکردگی امریکا و تحت امر او هر کاری که پای منافع خودشان در میان باشد انجام می دهند و منافع کشور مقابل را به هیچ عنوان در نظر نمی گیرند.

البته شاید چین را بتوان از این گروه مستثنا کرد.

بخوانید : نامی ترین سرداران ایران زمین

300 سال استعمار ایران توسط کشورهای فوق از اواخر دوره صفویان شروع شد و تا پایان دوره پهلوی ادامه داشت، که اوج آن در زمان قاجار و پهلوی بوده.

حکومت پهلوی که از ابتدا یک حکومت دست نشانده بود، که توسط انگلستان و روسیه به قدرت رسید و در واقع کشور ایران یک مستعمر برای این دو کشور به حساب می آمد. چون بالاترین مقام کشور ایران وام دار این دو استعماگر بوده و بدون اجازه آنها حق هیچ گونه تغییرات اساسی در کشور را نداشته.

کشورهای فوق با علم و تکنولوژی نقاط حساس کشورها را تحت اختیار گرفته اند و تمام رفتار و حرکات کشور مقابل را بررسی می کنند.

وقتی کشوری نیروگاه ها، تصویه خانه ها، تجهیزات ارتباطی، ادوات جنگی، رسانه های عمومی و شریان های حیاطی یک کشور را با فن آوری و نفوذ حاصل شده از فن آوری تحت اختیار خود قرار می دهد، اگر مسئولان کشور میزبان اقداماتی کنند که به نفع مردم کشور خودشان باشد و به منافع استعمارگر لطمه بزند، سریعا برخورد خواهند کرد و تهدید به قطع شریان های حیاطی و از بین بردن حکومت می کنند.

برای نمونه کشور همسایه، عربستان را در نظر بگیرید، تمامی نیروگاه ها، آب شیرین کن ها، تصفیه خانه ها، ادوات جنگی، فرودگاه ها و نقاط مهم حیاطی این کشور بدست امریکا می باشد و بدون در نظر گرفتن تصمیمات سران کشور آمریکا نمی توانند تصمیمی بگیرند.

برای همین رئیس جمهور آمریکا به طور علنی کشور عربستان و سران سعودی آن را در رسانه ها گاو شیر ده خطاب می کند!

و این کشور پر مدعا هیچ واکنشی نمی تواند نشان دهد، چون این کشور بشدت وابسطه به امریکا می باشد.

این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه روابط به کشورهای استعمارگر بیشتر از قطع روابط با آنها می باشد.

دوره 300 سال استعمار ایران از تاراج آثار باستانی تا تامین آذوقه جنگ جهانی و مردن 9 میلیون نفر ایرانی در آن دوره و استفاده از منابع طبیعی و سوخت های فسیلی بوده است که بعد از انقلاب مردم ایران زمین پرونده این استعمار تا حدود زیادی بسته شد.

بخوانید : 12 تغییر جهت زندگی سالم

مثالی جهت روشن شدن موضوع :

فردی با دارایی زیاد، جهت پیشرفت و ارتقاء علمی و مالی باید تلاش کند و سختی هایی را تحمل نماید. بیشتر کار کردن، بیشتر مطالعه کردن، بیشتر تلاش کردن، چند شیف کار کردن و …… پس پیشرفت هزینه دارد!

حال یک فردی دیگر که دارایی زیادی دارد و می خواهد به راحتی زندگی کند و غم و اندوهی نداشته باشد، از دارایی خود استفاده می کند و جهت نداشتن دغدغه زندگی قرص های نشات آور و ضد افسردگی می خوردو به ظاهر خوش است اما به محض قطع شدن دارو از بین می رود و دارایی آن شخص به مرور زمان نابود می شود.

حال مقایسه کنید کشور ایران را با شیخ نشین های حاشیه خلیج همیشه فارس

سهم آمریکا از 300 سال استعمار ایران از زمان رضا شاه تا پایان دوره پهلوی بوده، انگلیس و روسیه از زمان صفویه نفوذ خود را شروع کردند و در زمان قاجار کشور فرانسه به جمع آنها اضافه شد و در اواخر قاجار و اوایل پهلوی آلمان اضافه شد و در آخر از اواسط دوره ی حکومت پهلوی تا پایان دوره ی پهلوی آمریکا نقش پر رنگی در ایران داشت.

تاریخ معاصر را که مرور می کنیم می بینیم کشور های 5+1 امریکا، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه به غیر از چین، در زمان های مختلف به چپاول کشور عزیزمان ایران مشغول بودند…..

از زمان پیروزی انقلاب مردم ایران زمین در سال 1357 این منبع درآمد برای کشورهای فوق قطع و یا بسیار کم شد.

در ابتدای پیروزی انقلاب مردم ایران زمین بر  علیه دست نشانده های انگلیس و امریکا، کشورهای ذکر شده خواستار ادامه روابط ( چپاول ) بودند، اما منتخبین مردم کسانی بودند که دیگر زیر بار زور نمی رفتند.

و این شد که تحریم ها شروع شد….

حال انتخاب کنید زندگی راحت گذرا و آینده مختوش با برگشت به ذلت یا ادامه اقتدار و افتخار با کوشش و تلاش، و چشم انداز زندگی راحت با اقتدار برای آیندگان……

300 سال استعمار ایران توسط 5+1

بازدید نمایید : سایت مدریت ساختمان آی شهر

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا