درمان

درمان سرطان سینه با ایمونوتراپی

یکی از بیماری های شایع در جهان که سالانه جان بسیاری از مردم جهان را می گیرد، انواع سرطان ها می باشد.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

درمان سرطان سینه با ایمونوتراپی

بررسی یک مطالعه موردی که اخیرا منتشر شده در مورد یک کارآزمایی بالینی در حال انجام، نشان داده که با روش درمانی ایمونوتراپی توانسته اند سرطان سینه را درمان کنند.

کد مطلب : 97031601

این درمان روی یک بیمار 49 ساله که مبتلا به سرطان سینه پیشرفته بود در عرض چند هفته تومورهایش ناپدید شد و 22 ماه بعد او هنوز در حال طی کردن روند بهبود کامل سرطان است.

درمان سرطان سینه با ایمونوتراپی

درمانی که آزمایش شد یک فرم اصلاح شده از ایمونوتراپی گیرنده می باشد . این روش معمولا با نمونه برداری از سلول های ایمنی بدن اجرا می شود . پس از نمونه برداری، سلول ها در برابر مولکول های سرطانی شناسایی شده در بدن فرد مسلح می شوند، به طوری که وقتی دوباره وارد بدن بیمار می شوند، می توانند تومورهای مورد نظر را شناسایی کنند و آنها را مورد هدف قرار داده و از بین ببرند.

این نوع از ایمونوتراپی در آزمایشات بالینی اولیه برای بیماران مختلف سرطانی نتایج متفاوتی را به همراه داشته است . درمان فوق در برخی از بیماران مبتلا به سرطان های خاص موفق بوده است، ولی اثبات آن در برخی دیگر از سرطان ها اثر کمتری داشته است. به طور خاص، در درمان سرطان های اپیتلیال رایج موفق نشده است.

نمونه مولکول های سرطانی از بدن بیمار خارج شده و فرایند خاصی جهت شناسایی و انهدام مولکول های سرطانی توسط سلول های ایمنی بدن بیمار صورت می گیرد. در این مطالعه، محققان مشاهده کردند که تومورها با سرعت قابل توجهی ناپدید می شوند.

جودی پرکینز، بیمار تحت نظر، اخیرا به بی بی سی گفته است: “حدود یک هفته پس از درمان شروع به احساس چیزی کردم، تومور در قفسه سینه من داشتم که می توانستم کاهش یابد. یک هفته یا دو بار برای یک هفته آن را به طور کامل دور. “

استیون روسنبرگ، که مسئول انجام آزمایش بالینی در حال انجام است، نشان می دهد این یک نتیجه اولیه هیجان انگیز است،و می تواند به انواع مختلفی از سرطان های مختلف اعمال می شود.

 

استیون روسنبرگ، که منجر به انجام آزمایش بالینی در حال انجام است، نشان می دهد این یک نتیجه اولیه هیجان انگیز است، برجسته که این نوع درمان خاص نیست نوع سرطان است، اما می تواند در درمان انواع مختلفی از سرطان های مختلف اعمال می شود.

علی رغم مطالعه موردی فوق العاده، هنوز برای نظر قطعی در مورد درمان این بیماری نمی توان داد و آزمایشات بالینی تا سال 2023 می بایست انجام شود. پس از آن در فاز سوم نیاز به بیماران بیشتری برای بررسی نتایج مثبت مورد نیاز است . بنابر این بطور واقع بینانه نیاز به یک دهه تحقیق می باشد و فرض بر این است که همه چیز درست شود.

سال گذشته برای اولین بار این نوع ایمونوتراپی برای FDA مورد تایید قرار گرفت. اما در کنار تایید آن قیمت قابل توجه درمان قابل ملاحظه است . بیماری با نوع سرطان مغز استخوان ، حدود نیم میلیون دلار برای درمان هزینه شد.

به علت عدم ترجمه لغات تخصصی پزشکی، متخصصان اطلاعات لازم و کافی را می توانند در مجله Nature Medicine مطالعه نمایند .

درمان سرطان سینه با ایمونوتراپی

منبع: موسسه ملی سرطان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا