درمان

استفاده عسل برای تسکین سرفه های معمولی

استفاده عسل برای تسکین سرفه های معمولی

کد مطلب : 97080601

توصیه های معتبر پزشکی در انگلستان می گوید عسل برای رفع سرفه های معمولی مناسب می باشد.

مشاوران بهداشت عمومی انگلستان (PHE) و موسسه ملی مراقبت های بهداشتی و درمانی انگلستان (NICE) برای تسکین سرفه خوردن عسل را توصیه می کنند. 

مشاوران می گویند افراد مبتلا به سرفه قبل از مراجعه به پزشک بهتر است عسل مصرف نمایند. سرفه های ناشی از ویروس های سرماخوردگی ، آنفولانزا و نیز برونشیت ویروسی، سه هفته طول می کشد و لزوما نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

استفاده عسل برای تسکین سرفه

طبق توصیه ها امید است با مصرف عسل از مصرف آنتی بیوتیک ها جلوگیری شود، که هیچ کمکی به درمان سرفه ها که اکثرا ویروسی هستند، نمی کند.

این توصیه از موسسه ملی مراقبت های بهداشتی و درمانی انگلستان (NICE) و بهداشت عمومی انگلستان (PHE) است. “اگر سرفه بدتر می شود، یا فرد احساس خستگی و تنگی نفس کند، می بایست با پزشک خود تماس بگیرند.” موارد احتباس پنومونی با سرفه  باید همچنان به دنبال توصیه پزشکی باشند.

دکتر سوزان هاپکینز می گوید: “مقاومت آنتی بیوتیک یک مشکل بزرگ است و ما اکنون باید اقدام به کاهش مصرف آنتی بیوتیک کنیم.” “مصرف آنتی بیوتیک ها زمانی که نیازی به آنها ندارید، شما و خانواده تان را در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می دهد که به راحتی قابل درمان نیست.”

یک پاسخ به این مشکل این است که مطمئن شوید آنتی بیوتیک ها فقط در زمان نیاز تجویز می شوند.

همچنین یادآور می شود که عسل تنها باید به افراد بالای 1 سال داده شود.

اهمیت بالینی فواید عسل بر علائم سرفه معلوم نیست. اما روشن است که این امر قطعا هیچ آسیبی به بیمار نمی زند و در مقایسه با سایر درمان های غیر معمول تجویزی موثر است.

این دستورالعمل های جدید بخشی از یک استراتژی وسیع تر با PHE برای توسعه تمرکز بر درمان های خودمراقبتی برای بیماران و کاهش وابستگی به آنتی بیوتیک هایی است که واقعا مورد نیاز نیستند – که واقعا این توصیه ها ضروری است.

بسیاری از ما در حال حاضر عسل را در آشپزخانه ی خود داریم، بنابراین شاید ارزش امتحان کردن آن جهت کاهش سرفه داشته باشد. هیچ راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از آن ارائه نشده است. اما آنچه که معمول است، من مایل هستم یک قاشق مربا خوری را در آب گرم با یک تکه لیمو و زنجبیل تازه در یک فنجان بصورت دمنوش استفاده کنم.

منبع:
مؤسسه ملی سلامت و تربیت بدنی

استفاده عسل برای تسکین سرفه

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا