دسته‌بندی نشده

معرفی iOS 10 اپل

اپل دقایقی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2016 نسخه دهم سیستم‌عامل موبایلی خود iOS 10 را با ده ویژگی جدید معرفی کرد.

ویژگی اول تجربه کاربری است: صفحه‌قفل جدید با نوتیفیکیشن‌های جدید و استفاده بهتر از لمس سه‌بعدی. از این پس کافیست تا گوشی خود را بالا بیاورید تا صفحه‌قفل نمایش داده شود و همان‌طور که می‌بینید نوتیفیکیشن‌ها نیز به سبک اندروید با اطلاعات بیشتری نمایش داده شده‌اند. با استفاده از لمس سه‌بعدی می‌توانید با آن‌ها تعامل کنید و به سرعت و با هوش مصنوعی اپل به پیام‌ها پاسخ دهید.

001-ios10

به نقل از فارنت، همچنین control center نیز ساده‌تر و بهتر شده و حالا یک پنل اختصای برای موسیقی دارد. دوربین و ویجت‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند و تمرکز بیشتر اپل روی لمس سه‌بعدی احتمالاً کاربران iPhone SE را ناامید خواهد کرد!
ویژگی جدید دیگر بازکردن درهای سیری به روی توسعه‌دهندگان است تا بتوانند فرمان‌های صوتی را برای اپ‌های خود فعال کنند. به این ترتیب می‌توانید بگویید: هی سیری یک پیام واتس‌اپ به محسن بفرست! در حال حاضر پشتیبانی از سرویس‌های WeChat، واتس‌اپ، Slack، Uber، Lyft و Didi وجود دارد. همچنین می‌توانید به وسیله سیری در پینترست به جستجوی تصاویر پرداخته و یا تماس تصویری با اسکایپ برقرار کنید. این ویژگی همچنین در CarPlay نیز فعال خواهد بود.
سیری نیز مانند Google Now از این پس به فناوری یادگیری عمیق مجهز بوده و می‌تواند از حرف‌های شما و مخاطبانتان چیزهای مفیدی برای بهبود کارایی خود یاد بگیرد.
اپلیکیشن Photos اپل همچنین به فناوری تشخیص چهره مجهز شده و می‌توانید به‌عنوان مثال وارد پوشه علی شده و تمامی تصاویری که علی در آن‌ها حضور دارد را یک‌جا ببینید. البته اپل به شما اطمینان می‌دهد که اطلاعات و تصاویر شخصی شما گوشیتان را ترک نخواهند کرد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند به‌صورت خودکار صحنه‌ها و اشیا را نیز تشخیص داده و 11 میلیارد محاسبه را به ازای هر تصویر انجام دهد.
ویژگی پنجم نقشه‌هاست؛ بله همان Maps که در iOS 6 فضاحت بزرگی را برای اپل به همراه داشت. نقشه اپل از این پس می‌تواند حذس بزند که قصد رفتن به کجا را دارید (چیزی شبیه به Google Now). این اپلیکیشن همچنین رابط کاربری تمیزتری داشته و اطلاعات ترافیکی را نیز نمایش خواهد داد. Apple Maps همچنین در خودروهای هوشمند مجهز به CarPlay نیز حضور خواهد داشت و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از قابلیت‌های آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. Apple Maps می‌تواند با همکاری OpenTable رستورانی را رزرو کرده و با Uber یک تاکسی خبر کند.
ویژگی بعدی Apple Music است که طبق انتظار از صفر بازطراحی شده است. کار کردن با اپلیکیشن جدید موزیک اپل ساده‌تر شده و خوشبختانه اولین زبانه پایین صفحه library برای دسترسی به آرشیو موسیقی‌های شماست. یک ویژگی جدید که احتمالاً بسیاری کاربران منتظر آن بودند پشتیبانی از متن آهنگ‌ها و نمایش آن‌هاست و همچنین بخشی به نام recently played هم برای پخش آهنگ‌های اخیر اضافه شده است.
آپدیت بعدی به اپلیکیشن خبرخوان Apple News مربوط می شود. رابط کاربری این اپ به طور کامل متحول شده و حالا شبیه به یک روزنامه روی آی‌پد است. قابلیت اشتراک مجلات نیز اضافه شده و نوتیفیکیشن‌های اخبار فوری نیز در صورت تمایل شما به روی صفحه قفلتان می‌آید.
ویژگی هشتم HomeKit است که پیش از این معرفی شده بود و حالا به شکل اپلیکیشن جدیدی به نام Home به صفحه خانگی آیفون شما می‌آید تا بتوانید بهتر و راحت‌تر خانه هوشمند خود را کنترل کنید. Home حتی حالا در control center نیز حضور دارد تا بتوانید سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید تصویر دوربین درب اصلی خانه‌تان را درست از صفحه قفل آیفونتان ببینید!
ویژگی جدید بعدی تبدیل گفتار به نوشتار در پیام‌های صوتی VoiceMail است. همچنین تماس‌های تصویری از اپلیکیشن‌هایی مثل واتس‌اپ نیز درست مانند تماس‌های عادی خواهد بود.
ویژگی آخر یا دهم بخش پیام‌هاست. از این پس لینک‌ها فعال بوده و ویدئوهای یوتیوب، لینک تصاویر و … در iMessage مستقیماً نمایش داده خواهند شد بدون اینکه به کلیک کردن روی لینک نیازی داشته باشید. شکلک‌ها سه‌برابر بزرگ‌تر بوده و همچنین قابلیت پیش‌بینی شکلک‌ها نیز وجود دارد.
پیام‌ها دارای افکت‌های مختلفی بسته به نیاز کاربر بوده و همچنین قابلیت پخش به‌صورت مستقیم از Apple Music در iMessage فراهم شده است. ظاهراً اپل نهایت تلاش خود را کرده تا کاربران آیفون به سرویس‌های پیام‌رسان دیگر مراجعه کنند.
ویژگی جدید دیگر پیام‌ها یک کشوی اپلیکیشن است! بله اپلیکیشن‌های iMessage شامل استیکرها، شکلک‌های مختلف، جستجوی تصاویر، موزیک و … خواهند بود و توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری برای آن عرضه کنند. گفتنی است اپل واچ و مک می‌توانند پیام‌های جدید را مشاهده کنند اما امکان ارسال آن‌ها را ندارند.
ظاهراً برخلاف شایعات خبری از iMessage برای اندروید نخواهد بود.
علاوه بر این ده ویژگی اصلی iOS 10 ویژگی‌های فرعی دیگری نیز مانند ویرایش تصاویر زنده (live photos)، قابلیت دوپنجره‌ای سافاری در آی‌پد، همگام‌سازی یادداشت‌ها با دوستان و همکاران، آلارم هوشمند، نمای مکالمه‌ای در ایمیل و … را داشته و اپل تأکید می‌کند تمامی ارتباطات iOS 10 به صورت end-to-end رمزگذاری شده تا امنیت و حریم شخصی کاربر بیش از پیش حفظ شود.
اپل ادعا می‌کند اطلاعاتی که نیاز به پردازش در سرورهای اپل را دارند به هیچ‌وجه به صورت پروفایل‌های مشخص دسته‌بندی و ذخیره نخواهند شد و کاربارن هیچ دغدغه‌ای از بابت حریم شخصی نخواهند داشت.
نسخه آزمایش iOS 10 از ماه آینده در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و نسخه نهایی آن نیز پاییز امسال به‌صورت رایگان برای کاربران آیفون و آی‌پد عرضه خواهد شد.

002-ios10

003-ios10

004-ios10

005-ios10

006-ios10

007-ios10

008-ios10

009-ios10

010-ios10

011-ios10

012-ios10

013-ios10

014-ios10

منبع : اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا