پیشگیریتغذیه

جلوگیری از کولون با خوردن سبزیجات خاص

بیماری های کولون معمولا رژیم غذایی ندارند و بستگی به واکنش بدن هر شخص به نوع غذا دارد.

جلوگیری از کولون با خوردن سبزیجات خاص

به گفته دانشمندان ممکن است خوردن بعضی از سبزیجات خاص از ابتلا به کولون و سرطان جلوگیری نماید.

کد خبر : 97062401

سبزیجات برای شما خوب است! اما این خبری نیست که می خواهیم بیان کنیم.

یک مطالعه جدید از یک تیم از محققان در کالج امپریال کالج لندن و موسسه فرانسیس کریک برای اولین بار نشان داد که یکی از مکانیسم های بیولوژیک کلیدی و فعل و انفعالات شیمیایی با خوردن سبزیجات خاص می تواند از التهاب سرطان و کولون جلوگیری کند.

گیتا ستینگ گر، نویسنده ارشد پژوهش جدید، توضیح می دهد: “تعدادی از مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داد که سبزیجات ممکن است از سرطان محافظت کنند.” 

“با این حال، مطلالعات بسیار کمی وجود دارد که سبزیجات چرا سودمند هستند .”

جلوگیری از کولون با خوردن سبزیجات خاص

این تحقیقات بر روی یک پروتئین حیاتی به نام گیرنده هیدروکربنی آریل (AhR) انجام می شود. این مولکول برای تنظیم التهاب در روده بسیار اهمیت دارد و کمی مانند یک سنسور محیطی که فعالیت سلول های ایمنی را مدول می کند، بسیار مهم است.

تحریک کننده AhR در ماده شیمیایی Indole-3-Carbinol یافت شده. این ماده شیمیایی در هنگام سوخت و سوز سبزیجات مانند بروکلی، کلم و گل کلم، گیاهان از جنس براسیکا تولید می شود.

استقرنج گفت: “مشاهده اثر عمیق رژیم غذایی بر التهاب روده و سرطان روده بزرگ بسیار قابل توجه بود.” “بسیاری از سبزیجات مواد شیمیایی را تولید می کنند که باعث می شود AhR در روده تحریک شود. ما دریافتیم که مواد شیمیایی ارتقاء دهنده AhR در رژیم غذایی می تواند نقص هایی را که ناشی از تحریک ناخوشایند AhR باشد را اصلاح کند.”

این تحقیق جدید مربوط به یک مطالعه سال گذشته از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است که رژیم غذایی غنی از بروکلی عملکرد سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را در موش ها بهبود می بخشد. این مطالعه فرضیه اثرات مفید بروکلی احتمالا به دلیل فعال شدن AhR در روده است.

در مطالعه جدید مشخص نشده که چه مقدار سبزیجات برای تحریک موثر AhR ضروری است. همچنین لازم به ذکر است که در این مرحله این نتایج فقط در مدل های حیوانی نشان داده شده است، اما گیتا استینگ گر پیشنهاد می کند مقدار مصرف سبزجات را افزایش دهید، چون صدمه ای به شما نخواهد خورد.

ستینگگر می گوید: “ما در حال بررسی این اثرات در سلول های انسانی و مردم هستیم.” “در عین حال، با خوردن سبزیجات بیشتر، هیچ آسیبی وجود ندارد!”

جلوگیری از کولون با خوردن سبزیجات خاص

مطالعه جدید در مجله Immunity منتشر شد.

منبع: موسسه فرانسیس کریک

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا