پیشگیریتغذیهتوصیه های پزشکی

فست فود باعث التهاب می شود

در این دوران که زوجین هر دو به سر کار می روند ، استفاده از غذاهای آماده بسیار بالا رفته و استفاده از فست فودها صدمات زیادی به سلامتی بدن می زند .

لطفا به مطلب فوق امتیاز دهید

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

فست فود باعث التهاب می شود

کد مطلب : 96102201

بعد از موج عظیم تاسیس مشاور املاک در واحدهای تجاری که در چند سال گذشته شاهد آن بودیم ، متاسفانه در حال حاضر موج عظیمی برای تبدیل مغازه ها به فست فود ها یا غذای آماده شکل گرفته است .

علاوه بر اینکه فست فود باعث التهاب می شود ، باعث تغییرات طولانی مدت در سیستم ایمنی بدن نیز می شود .

فست فود باعث التهاب می شود

تحقیقات جدید که توسط دانشمندان دانشگاه بون انجام شده است ، نتایج نگران کننده ای را در مورد فست فود بدست آورده اند . در این تحقیقات نشان داده شده افرادی که رژیم غذایی غنی از فست فودها دارند ، سیستم دفاعی بدن آنها در واکنش به یک عفونت باکتری واکنش شدیدی را از خود نشان می دهد .

مطالعه با تغذیه موش ها با یک رژیم غذایی به مدت یک ماه آغاز شد. این رژیم تقریبا به مقدار زیاد در چربی های اشباع شده، قند و نمک تعریف شده بود ، در حالی که اکثرا فاقد میوه های تازه، سبزیجات و فیبر بودند .

Anette Christ، یکی از نویسندگان این مطالعه میگوید: “رژیم ناسالم منجر به افزایش غیرمنتظره تعداد سلولهای ایمنی خاص در خون موشها، به ویژه گرانولوسیتها و مونوسیتها شد .” “این نشان دهنده دخالت پیشگیرانه سلول های ایمنی در مغز استخوان بود.”

این تحقیقات به پژوهشگران نشان داد که ، این رژیم غذایی نه تنها باعث تحریک واکنش التهابی حاد در حیوانات شد بلکه همچنین ژنهای خاصی را در سلولهای بنیادی فعال کرده است . این سلول ها  مسئول گسترش تکثیر سلول های ایمنی در بدن هستند و مشخص شده است که حافظه هم  دارند.

ایکه لتز، مدیر موسسه ایمنی دانشگاه بن، توضیح می دهد: “اخیرا کشف شده است که سیستم ایمنی داخلی دارای یک شکل از حافظه است.” “پس از یک عفونت، دفاع بدن در حالت هشدار باقی می ماند، به طوری که آنها می توانند سریعتر به یک حمله جدید پاسخ دهند.”

به همین جهت ، یک برنامه ریزی برای  فرایند سیستم ایمنی داخلی ، توسط یک رژیم غذای پرطرفدار ( فست فود ) و نه یک ویروس یا باکتری آغاز شد .

با بررسی سلول های خون حیوان نشان داده شد بطور گسترده ای  التهاب در لوزه ها شکل گرفته است ، الیگومرهای چند پروتئینی که مسئول شناسایی عفونت ها و فعال سازی پروتئین های التهابی ایمنی هستند، را نشان می دهد.

لاتز توضیح می دهد: “التهاب باعث تغییرات اپی ژنتیکی می شود.” در نتیجه، سیستم ایمنی حتی به محرک های کوچک ، واکنش های شدید التهابی نشان می دهد. “

این نوع از پاسخ های التهابی به دیابت، بیماری قلبی و انواع اختلالات خود ایمنی مرتبط است . این اولین مطالعه ای نیست که رژیم غذایی نامناسب  را با بیماری های خود ایمنی و التهابی مرتبط می سازد و تنها بر مدل های حیوانی متمرکز است، اما پیامدهای بالقوه  این نتایج، بی تردید ناراحت کننده است. با افزایش میزان چاقی و دیابت در کشورهای غربی ، شواهد نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده و سریع که مصرف آن رو به رشد است ، می توانند به بدن ما  آسیب فوق العاده  برسانند.

فست فود باعث التهاب می شود

این مطالعه در مجله Cell منتشر شد.

منبع: دانشگاه بون

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا