دانستنی ها

مزایای کار در گوگل

مزایای کار در گوگل از زبان کارکنان این شرکت

کد مطلب : 94122002

 

برای بسیاری از ما مزایای کاری شامل بیمه، ساعت کار مناسب، تعطیلات و امنیت کاری است ولی برای کارمندان گوگل این مزایا به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه بیشتر با فضای کاری در غول فناوری دنیا، گوگل آشنا می‌شویم.

 

بدون تردید گوگل شرکتی است که بسیاری از علاقه‌مندان حوزه فناوری رویای اِشتغال در آن را در سر دارند. در ادامه برخی از مواردی که از دیدگاه کارمندان گوگل مزایای کار برای گوگل محسوب می‌شوند، می‌خوانیم.

غذاهای لذیذی که هرگز تمام نمی‌شوند

کارکنان گوگل به خوبی تغذیه می‌شوند. صبحانه سالم، ناهار و حتی شام برای کارکنانی که تا دیر وقت سر کار هستند، بطور رایگان در دسترس است. همچنین آب‌میوه و قهوه نیز در سراسر شرکت موجود است.

همکاران سطح بالا

مزایای کار در گوگل

یکی از مهمترین موارد در مورد کار، این است که شما با چه کسانی کار می‌کنید. همکاران خوب شما باعث می‌شوند تا در حین کار احساس راحتی داشته باشید و اشتیاق شما برای کار را بیشتر می‌کنند. در گوگل نه تنها شما با تعدادی از روشن‌فکرترین افراد همکار هستید، بلکه بسیاری از آنها چهره‌های شناخته شده‌ای در دنیا هستند. یکی از کارمندان گوگل در رابطه با این موضوع می‌گوید:

در طول عمرم به اندازه این یک سالی که در گوگل کار کرده‌ام، افرادی که دارای صفحه ویکی‌پدیا باشند، ندیده‌ بودم.

یکی دیگر از کارمندان در این مورد می‌گوید:

اینجا در گوگل، افراد باهوش زیادی با ما همکار هستند که فضایی برای یادگیری برای ما ایجاد می‌کنند که حداقل من تا به حال تجربه نکرده بودم. البته منظور من از یادگیری فقط یادگیری موارد مربوط به فناوری یا برنامه‌های رسمی آموزشی نیست بلکه اینجا در طول کار، حتی با همکارانی که چندان معروف نیستند، شما چیزهای زیادی می‌آموزید. من قبلا در شرکت‌های دیگری هم کار کردم ولی در هیچ شرکتی به اندازه گوگل کارکنان پر انرژی و خوشحال نبودند.

مزایای کار در گوگل

ورود سگ‌های کارمندان به محیط کار آزاد است

اگر کارمندان بخواهند، اجازه دارند تا حیوانات خانگی خود را سر کار بیاورند. یکی از کارمندان گوگل در مورد این که چطور این مورد یکی از مزایای گوگل محسوب می‌شود، می‌گوید:

اگرچه کنترل یک سگ در جریان ملاقات‌های کاری کمی سخت است ولی وجود سگ به این معنی است که هر چند ساعت یکبار، می‌توانم او را با خود برای پیاده‌روی بیرون ببرم و این به خود من هم کمک می‌کند تا انرژی خود را ذخیره کنم. همچنین وجود یک سگ در دفتر کار باعث می‌شود تا همکارانم هم بی‌اختیار با او سرگرم شوند و بعد از انجام یک کار سنگین برای پیاده‌روی او را با خود بیرون ببرند. وقتی با نگاه به بیرون از پنجره اتاق کار خود می‌بینید که سگ‌ها به دنبال توپ تنیس هستند، حس خوبی به شما دست می‌دهد. حتی در محیط کار، سگ من شناخته شده‌تر از خود من است و بواسطه‌ی او با خیلی از افرادی که شاید در حالت عادی دلیلی برای آشنایی با آن‌ها نبود، آشنا شدم.

مزایای کار در گوگل

رفاه عمومی

شاید سگ‌ها از لحاظ روحی به کارمندان گوگل کمک کنند ولی گوگل می‌خواهد تا از سایر جنبه‌های سلامتی کارکنانش هم اطمینان حاصل کند. یکی از کارمندان گوگل به یاد می‌آورد که به خاطر مجروحیتی که در آمریکا برایش ایجاد شده بود، 5 ماه قادر به کار کردن نبود. او در این مورد می‌گوید:

در آمریکا مصدومیتی برام پیش آمد که مجبور شدم تا 3 عمل جراحی انجام بدم، این امر موجب شد تا برای 5 ماه قادر به انجام کاری نباشم. وقتی مجدد کار خودمو آغاز کردم تمام همکاران با دلسوزی به من کمک کردند و تشویقم کردند تا روی بهبودی خودم تمرکز کنم. اولش استرس زیادی داشتم ولی مدیر من انتظارات معقولی داشت و به من کمک کرد تا به تدریج وارد جریان اصلی کار بشم.

بسیاری از کارمندان انتظار دارند که در طول درمان و همچنین زمانی که بچه‌دار می‌شوند، مرخصی داشته باشند ولی این مسئله در گوگل فراتر از این موارد می‌رود.

کارمندانی که به تازگی پدر یا مادر شده‌اند

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها پس از بچه‌دار شدن، 6 هفته به مادران مرخصی می‌دهند و برخی حتی همین میزان مرخصی را به پدرها هم می‌دهند، در گوگل اوضاع متفاوت است. گوگل به پدران 6 هفته مرخصی با حقوق و به مادران 18 هفته مرخصی با حقوق می‌دهد. علاوه بر این گوگل پاداشی را بعنوان پاداش بچه‌دار شدن به کارمندانش می‌دهد، در نهایت نیز گوگل خدمات رایگان نگهداری از کودکان در محل کار دارد.

مزایای کار در گوگل

در گوگل مزایای پس از فوت هم دارید!!!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا