فن آوری و تکنولوژی

بزرگترین مبدل زباله به برق در دبی

یکی از معضلات همه کشورهای جهان چگونگی بازیافت زباله می باشد . یکی از راه حل ها تبدیل زباله به انرژی الکتریسیته می باشد.

بزرگترین مبدل زباله به برق در دبی

کد مطلب : 96111101

وقتی شما زباله ی زیاد دارید و انرژی ندارید چه کاری انجام می دهید ؟ تبدیل کردن زباله به انرژی الکتریسیته گزینه شما می باشد . در سراسر جهان اقدام به این کار کرده اند و در حال حاضر دبی قصد دارد بزرگترین مبدل زباله به برق را در جهان بسازد .

انتظار می رود که کارخانه مبدل زباله به انرژی (WET) هر ساله تا دو میلیون تن زباله های جامد را که حدود 60 درصد تولید زباله سالانه دبی است، تبدیل نماید . این کارخانه به ظرفیت 185 مگاوات می رسد که تقریبا دو درصد از مصرف انرژی سالانه دبی را به خود اختصاص می دهد و این امکان را فراهم می کند تا برق 120،000 خانه را تامین کند.

بزرگترین کارخانه مبدل زباله به برق در جهان که در حال ساخت می باشد ، در چین است و در صورتی که پروژه فوق در دبی به بهربرداری برسد این عنوان را یدک خواهد کشید . هر دو مورد باید در سال 2020 تکمیل شوند و در حالی که هر دو می تواند بیش از 5500 تن زباله در روز را پردازش کند، خروجی دبی 20 مگاوات بیشتر از شنژن است. 

کارخانه دبی بر روی یک زمین  (5 هکتار) در منطقه جنگزین ساخته خواهد شد و برق از طریق کابل های HV 132 کیلو ولت به شبکه محلی متصل می شود. شهرداری دبی با اداره برق و آب دبی، شرکت سوئیسی Hitachi Zosen Inova و شرکت ساختمانی بلژیک Besix Group در این پروژه همکاری می کند.

 در حدود 680 میلیون دلار آمریکا هزینه خواهد داشت و ساخت آن در چند ماه آینده آغاز خواهد شد. اگر همه چیز به برنامه ریزی برسد، کارخانه باید قبل از نمایشگاه 2020 دبی ساخته شود.

منبع: اداره رسانه های دولتی دبی از طریق خلیج فارس

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا