خود آراییمد و لباس

خوش عکس بودن!

خـوش عکس بـودن هـم هنـر است …

بیایید با حقایق روبرو شویم. شما از قبل می دانید که جذاب هستید. اما خوش چهره بودن جلوی دوربین عکاسی یا بقول معروف خوش عکس بودن چیزی بیشتر از اینهاست. چیزی مثل کشف کردن امضای لبخند خود، محفوظ ماندن از نور زیاد و دانستن اینکه دقیقا چه بپوشید و اینکه چگونه ژست بگیرید. برای اینکه بتوانید مثل مدل های برتر خودتان را از قیدها رها کنید، از متخصصین راه های بهتر شدن در عکس ها را پرسیدیم که در ادامه ایمیل می بینید.

001

1. به چیزهای مثبت فکر کنید
آنا ناپاتلی عکاس و متخصص مد می گوید: ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما بهترین روش برای داشتن حس خوب در عکس این است که واقعا به چیزهای مطبوع فکر کنید: مثل یک خاطره خاص، لحظه مورد علاقه تان، یا یک خاطره احساسی با دوست، همسر یا کودک. افکار واقعی خوشحال کننده کمک می کند لبخندی واقعی یا ظاهری با آرامش داشته باشید، درغیر این صورت حالت صورتتان غیرواقعی به نظر می رسد.

2. روی حالت های صورت و ژست های خود کار کنید
به توصیه سارا اینگل مدل جهانی اگر لب های باریکی دارید، کمی لبها را از هم جدا کرده و حالت فوت کردن (غنچه کردن لب ها) بگیرید تا با خطای دید آنها را کلفت تر جلوه دهید. افرادی که صورت گردی دارند باید از نگاه مستقیم به دوربین اجتناب کرده و در عوض صورتشان را کمی به یک سمت برگردانند. آیا چانه تان ایراد دارد یا بینی تان انحراف دارد؟ پس سارا پیشنهاد می کند برای تعادل بیشتر کمی فک خود را به یک سمت جلو ببرید.

3. لبخند خاص خود را پیدا کنید
تیفانی هندرا متخصص مد و زیبایی و مدل سابق می گوید: آیا تابحال توجه کرده اید اکثر ستاره ها بر روی فرش قرمز با یک لبخند و ژست مشابه دیده می شود؟ خوب به این دلیل است که آنها فهمیده اند کدام مدل بهشان می آید. آیفون خود را برداشته و از خودتان چندین عکس بگیرید تا لبخند مخصوص بخود را پیدا کنید که ظاهرتان با آن زیبا می شود.

4. لبخند خود را حفظ کنید
بهترین توصیه جرمی مک کارتی عکاس چیست؟ زورکی ژست نگیرید، آرام و راحت باشید. مطمئن شوید که صاف ایستاده اید و حتی کمی به سمت عقب قوس دارید. و همانطوری که تیفانی گفت: تمرین، تمرین، تمرین!

5. یادتان باشد نور مناسب اصل است
طبق گفته آرون گیل عکاس پرتره مورد نهایی برای خوب شدن در عکس ها پیدا کردن نور مناسب است که روی صورتتان می افتد. از سایه های تیز که بر روی لک ها و ایرادها تاکید می کند و سبب به وجود آمدن سایه های تیره زیر چشم ها و بینی می شود اجتناب کنید. او می گوید نور مکمل از بالای پیشانی تا زیر چانه است و نیز از گونه تا گونه به صورت هم تراز است.

6. شما هیچ سمت بدی ندارید
نیگل بارکر عکاس مد ستاره ها و مدل پیشین می گوید: برخلاف افکار عمومی هیچ سمت بدی وجود ندارد. تمام انرژی تان را با اعتماد روی دوربین فوکوس کنید و کمی بدنتان را به یک سمت بچرخانید. این کار کمک می کند در عکس ها ژست خوبی داشته باشید.

7. در حالت نشسته عکس ضدنور بیندازید
نیگل می گوید: اگر وقتی نشسته اید ژست خود را تنظیم نکنید، بدن تان در پس زمینه گم می شود. پس مطمئن شوید که صاف و به سمت لبه صندلی نشسته اید. با این کار بالاتنه تان بلند به نظر رسیده و دوربین بهترین عکس ضدنور را از شما می گیرد.

8. لباس های مناسب بپوشید
درست لباس پوشیدن کمک می کند 5 تا 10 پوند لاغرتر به نظر برسید. پوشیدن لباس تیره قسمت میانی بدن، شکم، پاها و بازوها را لاغرتر نشان می دهد. باید از پوشیدن لباسهای آستین پفی اجتناب کنید چون بر روی بازوها تاکید کرده و درشت نشانتان می دهد. همچنین لباس هایی با خط های افقی نپوشید، چون ران ها و کمر را بزرگ تر از آنچه هست نشان می دهد.

9. دست هایتان را روی ران ها بگذارید
مک کارتی می گوید گذاشتن دست ها روی ران همیشه ظاهر خوبی بهتان می دهد. این کار روی کمر تاکید می کند و باریک تر نشانتان می دهد، حتی کاری می کند عکس طبیعی تر و شاداب تر شود، برعکس وقتی که دست هایتان را بدون حالت در طرفین آویزان کرده اید. مک کارتی خاطر نشان می سازد: وقتی اینگونه ژست می گیرید به صورتی که انگشتان دست معلوم است و کف دست به سمت بدن پنهان است، این امکان را دارید که حلقه یا جواهرات دیگر را در معرض نمایش گذاشته و ظاهری طبیعی تر و راحت تر داشته باشید.

10. دوربین را بالا ببرید
دقت کرده اید وقتی از کسی که از شوهرتان کوتاه تر است می خواهید ازتان عکس دو نفره بیندازد، خطوط پایینی صورت شوهرتان ناپدید می شود؟ دلیلش این است که عکاس پایین تر از اوست. همیشه دوربین را تا امتداد چشم مدل یا کمی بالاتر از آن بگیرید.

11. یاد بگیرید چگونه آرایش کنید (و چه آرایشی نباید انجام دهید)
آماندا بلوکو عکاسی حرفه ای نیویورکی می گوید: اگر مشتری هایم بخواهند آرایش کنند یا بخواهند نزد یک آرایشگر بروند، همیشه بهشان گوشزد می کنم از کرم پودرهایی که ضدآفتاب هم هستند یا SPF دارند اجتناب کنند چونکه نور را منعکس می کند. آن را با نور فلش ترکیب کنید، صورتتان رنگ پریده، شسته شده، و درخشان به نظر می رسد. در عوض فقط به یک آرایش صورت بدون جلا اکتفا کنید و یادتان باشد در عکس ها کمی از جلوه و کیفیت رنگ رژلب، رژگونه و آرایش چشم ها کاسته می شود، پس از اینکه در این قسمت ها کمی غلیظ تر آرایش کنید هراس نداشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا