زمین شناسیمناطق بکر طبیعی

6 دریاچه زیبای جهان+تصویر

6 دریاچه زیبای جهان+تصویر

کد مطلب : 94121801

ذریاچه های موجود در ایران بسیار زیبا هستند ، اما به علت رعایت نکردن نظافت در سواحل دریاچه ها به علت فقر فرهنگی برخی از مسافران و ساکنین محلی در حال حاضر وضعیت نا مناسبی را سپری می کنند! بیاید از خودمان شروع کنیم و در حفظ طبعیت زیبای کشورمان کوشا باشیم . برخی از کشورها با جاذبه های کمتر طبیعی ، نسبت به کشور ایران درآمد جذب توریست بالاتری دارند.

دریاچه تیپسو(Tipsoo) ، واشنگتن، ایالات متحده

این دریاچه در ارتفاع 1615 متری از سطح دریا واقع شده و یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های آلپاین به شمار می‌رود. تیپسو به لطف قله‌ی رِینیِر و پستی و بلندی‌های دیدنی که در پس زمینه‌ی آن واقع شده، شهرتی خاص به دست آورده است. در بهار و تابستان اطراف این دریاچه با گل‌های رنگارنگی پوشیده می‌شود، گل‌هایی که افسون و جاذبه‌ای خاص به آن می‌بخشند. مناظر دیدنی و مسیرهای متعدد پیاده روی، از جمله دلایلی است که این نقطه را به مکانی مناسب برای گشت و گذارهای خانوادگی تبدیل کرده است.

دریاچه‌ی آبراهام، آلبرتا، کانادا

این دریاچه به صورت مصنوعی و در شمال رودخانه‌ی ساسکاچوان در غرب آلبرتا احداث شده، با این وجود بسیار دیدنی بوده و از چشم اندازی خیره کننده برخوردار است. این دریاچه 32 کیلومتر امتداد داشته و عمده جذابیت آن در فصل زمستان نمودار می‌گردد، زمانی که آب‌های آن یخ بسته و حباب‌های منجمد دیدنی را به معرض نمایش می‌گذارد. در واقعا این حباب‌ها که شاید در نگاه اول شبیه به پدیده‌ای عجیب و غیر عادی به نظر برسند، در اصل توسط گاز متان قابل اشتعالی که از اعماق دریاچه خارج می‌شود، شکل گرفته‌اند. پس اگر هدف مشاهده این حباب‌های شگفت انگیز است، فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه است، زمانی که دمای هوا به زیر30 درجه سانتیگراد می‌رسد.

دریاچه‌ی تیکاپو، حوزه‌ی رودخانه مکنزی، نیوزلند

محل قرار گیری این دریاچه خود مکانی دیدنی است که توسط بخش جنوبی آلپ قرار گرفته است. کلیسای چوپان خوب، که در سال 1935 ساخته و در ساحل این دریاچه واقع شده، یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های جهان به شمار می‌آید. محیط اطراف این دریاچه به ویژه در اواخر بهار و اوایل تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسد، زمانی که کم کم موعد شکفتن گل‌های لوپین فرا خواهد رسید. این نقطه در تمام طول سال پذیرای گردشگران است، اما از اوساط ماه نوامبر تا دسامبر بهترین زمان برای این سفر است.

دریاچه‌ی تاهو (Tahoe) ، سییِرانوادا، ایالات متحده

بزرگ‌ترین دریاچه آلپاین در آمریکای شمالی و یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های ایالات متحده، دریاچه‌ی تاهو است که تقریباً دو میلیون سال قدمت داشته و در عصر یخبندان شکل گرفته است. امروزه این منطقه بیشتر برای تمدد اعصاب و کسب آرامش مورد استفاده بوده و به دلیل پیست‌های اسکی به شهرت رسیده است، همچنین انواع ورزش‌های آبی نیز در این منطقه انجام می‌شوند که گردشگران بی‌شماری را جذب این نقطه کرده‌اند. دریاچه‌ای زیبا، فعالیت‌های آبی متنوع، اسکی و مسیرهای پیاده روی دیدنی، این نقطه را به مکانی پر طرفدار تبدیل نموده است.

دریاچه جِندین، Jotunheimen، نروژ

چندین دریاچه‌ای یخچالی است که 18 کیلومتر امتداد داشته و توسط سراشیب‌های کوهستانی احاطه شده است. این دریاچه با رنگ زمردین خاص و تماشایی خود، جلوه‌ای بس دیدنی دارد. این رنگ توسط ذرات ریز صخره‌ای که به نام “گرد صخره‌ای” یا پودر یخچالی” نامیده می‌شوند تولید شده، و بوسیله رودخانه مورو به این نقطه حمل می‌شوند. در این منطقه امکانات متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که این دریاچه را به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار مبدل نموده است. پارک ملی jotunheimen که نامش به معنی “سرزمین غول‌ها” است، با مسیرهای پیاده روی متعدد و فرصت‌هایی مناسبی که برای صعود از کوهستان در اختیار افراد قرار می‌دهد، در جذب بازدیدکنندگان بیشمار به خوبی موفق عمل کرده است.

دریاچه‌ی مک دونالد، مونتانا، ایالات متحده

با 16 کیلومتر درازا و بیش از 1.6 کیلومتر پهنا، این دریاچه‌ی زیبا که توسط فعالیت یخچال‌ها شکل گرفته، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های پارک ملی گلیشر (Glacier) به شمار می‌رود. دریاچه مک دونالد توسط کوهستان میشن احاطه شده و خانه گونه‌های متعددی از ماهی است. از سوی دیگر به همین دلیل، خرس‌ها را نیز می‌توان در گوشه و کنار و در اطراف دریاچه مشاهده کرد، بنابراین در هنگام بازدید از این مکان بهتر است نکات ایمنی را مد نظر قرار داد. مشاهده‌ی زیبایی‌های این دریاچه و محیط اطراف آن و پیاده روی در مسیرهای دیدنی، از جمله جذابیت‌هایی است که مسافران را برای سفر به این ناحیه تشویق می‌کند.

6 دریاچه زیبای جهان+تصویر

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا