هوا و فضا

ماهواره نور را آنلاین دنبال کنید!

ماهواره نور را آنلاین دنبال کنید!

کد مطلب : 99020501

چهل و یک سال تحریم همه جانبه، که اگر هر کدام از کشورهای خاورمیانه طعم آن را چشیده بودند، الان دیگر اسمی از کشورشان نبود. اما فرزندان ایران زمین در این چهل و یک سال ثابت کردند که در تمام عرصه ها به خودکفایی می رسند و به زودی سیطره ایران بر تمام این کره خاکی سایه خواهد انداخت.

از پزشکی که در ماراتن کویید 19 یا ویروس کرونا از کشورهای به اصطلاح جهان اول بهتر عمل کرد و با همت پزشکان، پرستاران، محققان و سایر افراد مرتبط با نظام سلامت در عین تحریم ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند.

از هشت سال جنگ تحمیلی که ایران یک تنه با معدود متحدان خود از جمله سوریه و لبنان که کمک بسیار کمی به ایران کردند، به جرات با نیمی از دنیا و با تمام ابرقدرت های آن از جمله انگلیس، آمریکا، چین، شوروی، آلمان، فرانسه که در واقع همان 5 + 1 هستند، مقاومت کرد و طبق اسناد معتبر سازمان ملل متحد پیروز این جنگ تحمیلی شد.

مطالعه نمایید : گرانترین هواپیمای اختصاصی دنیا

این عاقبت کشوریست که با تمام کاستی ها و ایرادات کوچک و بزرگ در مقابل امپریالیست جهانی ایستادگی کرد و به حول و قوه الهی همین مسیر را ادامه و با از میان برداشتن فساد داخلی و وطن فروشان داخلی و خارجی بر بلندای سکوی اقتدار تکیه خواهد زد.

ماهواره نور را آنلاین دنبال کنید!

حال ماهواره نور با ماهواره بر قاصد که بصورت صد در صد بومی طراحی و ساخته شده است، چشمان جهانیان را به سمت خود جلب کرده.

این ماهواره چند منظوره ساخت ایران است که در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط سپاه پاسداران و بوسیله ماهواره‌بر قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. این ماهواره از سوخت ترکیبی استفاده می‌کند و از مواد کامپوزیتی ساخته شده‌است.

اگر می خواهید بصورت آنلاین مسیر ماهواره نور را دنبال کنید، بر روی این لینک کلیک کنید.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره پرتاب ماهواره نور گفت: موتور مرحله اول این ماهواره‌بر، سوخت مایع و ساخت وزارت دفاع است و در موشکهای زمین به زمین کاربرد دارد.

وی ادامه داد: امروز فضا یک واقعیت است و بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات در حوزه‌های نظامی و غیر‌نظامی خودمان را محروم کردیم و بعد پنجم امور دفاعی فضایی است.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: محدودیت‌هایی که در عرصه زمینی برای اشراف اطلاعاتی داریم در فضا وجود ندارد. امروز فضا برای همه آزاد است و ما می‌توانیم در فضا همه جا برویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ماهواره نور در مدار خود قرار گرفته است و زمانی که این پرتاب انجام شد از ایستگاه‌های تهران زاهدان و چابهار سیگنال دریافت کردیم و شب گذشته نیز بازسیگنال دریافت کردیم و این ماهواره هر 90 دقیقه یک‌بار دور زمین می‌چرخد. ظرف سه چهار روز آینده تنظیمات این ماهواره تمام شده و کاربری آن صد در صد است.

دیگر سایت های آی شهر

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدیریت ساختمان آی شهر : ishahr.net
  • سایت فروشگاه اینترنتی آی شهر : ishahr.com

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا