هوا و فضا

موتور سنگین ماهواره بر سوخت جامد

موتور سنگین ماهواره بر سوخت جامد

کد مطلب : 00102402

تنها چهار کشور در دنیا تکنولوژی ساخت این نوع موتور را دارند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از آزمایش موفق موتور سنگین ماهواره بر سوخت جامد با بدنه غیرفلزی کامپوزیتی خبر داد.

به گزارش آی شهر نیوز، به نقل از  سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده از موفقیت نیروی هوافضای سپاه در آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیر فلزی کامپوزیتی و توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک خبر داد و تاکید کرد: اگر جنگ ۸ ساله استکبار جهانی علیه ایران در سال ۱۴۰۰ رخ می‌داد در کمتر از هشت روز به پایان می‌رسید.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اخیرا آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیر فلزی کامپوزیتی که توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک را دارا است، با تلاش دانشمندان ایرانی و متخصصان نیروی هوافضای سپاه با موفقیت انجام دادیم.
وی ضمن تبریک این موفقیت راهبردی به ملت ایران، با بیان اینکه در حوزه فضایی دو عامل مهم، یکی ماهواره و دیگری ماهواره بر است که کار ساده‌ای هم نیست، افزود: ما دو سال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود.
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه این دستاورد سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فناوری فقط در چهار کشور جهان وجود دارد در تمام حوزه‌های مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مسئله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده است که این اقتدار با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.
فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز این امکان فراهم شده است با موتور‌های ارزان ماهواره‌های زیادی را در مدار قرار دهیم.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه امروز قدرتی داریم که اگر صدام همین امروز و در سال ۱۴۰۰ جنگ را بر ما تحمیل می‌کرد، به جای هشت سال هشت روزه جنگ را تمام می‌کردیم و این معیار توانمندی ماست، اظهار داشت: امروز به جایی رسیده‌ایم که فرمانده سنتکام می‌گوید در شرایطی که ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده را به اجرا گذاشتیم، ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و با پهباد‌های ایرانی برتری هوایی آمریکا را با چالش مواجه کرده است.
وی تصریج کرد: آمریکایی‌ها توان موشکی ایران را وحشتناک توصیف می‌کنند و عملیات عین الاسد را شاهد این توانمندی می‌دانند که این مسئله نشان دهنده عجز آن‌ها در برابر ایران است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پیشرفت‌های به‌دست آمده را محصول هدایت‌ها و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: در مجموعه نیرو‌های مسلح و سپاه این تدابیر جدی گرفته می‌شود و نتیجه آن بحمدالله این قدرت امروز در کشور متولد شده است.

ماهواره نور

سردار حاجی زاده افزود: اگر می‌خواستیم دنباله روی آن‌ها (دشمنان) باشیم سالیان سال زمان می‌گذشت تا به پیشرفت‌های محدود دست یابیم، اما امروز با راه‌های میان بر، با کسری از هزینه‌های خارجی‌ها به چندین برابر قدرت دست یافته‌ایم و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه فضایی اولین بار بعد از ده سال، جلسه شورای عالی فضایی به ریاست رییس جمهور محترم تشکیل شد، گفت: ایشان شش ساعت برای جلسه و بازدید از توانمندی‌های حوزه فضایی کشور وقت گذاشت و مسیر آینده را روشن، هموار، تصویب و مشخص کرد و ان شاء الله در آینده شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ضمن مقایسه وضعیت امروز دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که انگلیسی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند، حدود هشت میلیون نفر جان خود را از دست دادند و این یک هولوکاست واقعی است که متاسفانه مطالبه نمی‌کنیم.

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahrco.ir
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

موتور سنگین ماهواره بر سوخت جامد

0%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا