تاریخ ایران و اسلامتاریخ و عبرت

خدمات شهید فخری زاده

خدمات شهید فخری زاده

کد مطلب : 99090801

در تاریخ معاصر بهترین های ما توسط صهیونیست ها و عاملان داخلی آنها، ترور شدند و متاسف هستم که تا کنون نتوانستیم از دانشمندان مان محافظت کنیم.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «۳ مقام اطلاعاتی» گزارش داد که رژیم صهیونیستی در پشت ترور محسن فخری‌زاده قرار دارد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر درباره ترور فخری‌زاده خودداری کرده است. 

از زمان قاجار تا به حال این ترورها بیشتر  مشهود بوده، از قتل امیر کبیر و عباس میرزا تا ترور ذلیلانه دکتر شهید محسن فخری زاده.

شامگاه جمعه هشتم آذر ماه 99 بود که به ناگاه خبری در شبکه‌های مجازی و کانال‌های تلگرامی دست به دست شد؛ خبری تلخ که همه آرزو داشتند که شایعه ای بیش نباشد، اما واقعیت داشت. خبر ترور یکی از دانشمندان صنایع هسته‌ای کشورمان. این رسانه‌ها خبر ترور محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح و یکی از دانشمندان کشورمان را مخابره کردند.  

الجزیره به شرح جزئیات عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده پرداخته به‌نقل از نیویورک تایمز نوشت که این دانشمند ایرانی از مدتها قبل هدف موساد بوده است.

شهید فخری‌زاده به‌عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست 500نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی نام برده شده است.

بخوانید : 12 تیر روز سکوت رسانه های ضد ایران

بخشی از خدمات ایشان :

دکتر محسن فخری‌‌زاده به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، منشاء دستاوردها و خدمات متعددی در حوزه‌های مختلف برای تامین امنیت و سلامت مردم ایران بود که موجب خشم و نگرانی دشمنان ایران بود.

خبرگذاری های خارجی ایشان را پدر هسته ای ایران می نامند.

یکی از کارهای شاخص شهید فخری زاده استفاده از لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی از راه‌هایی غیر از رادار از آثار مهم او بود.

یکی‌دیگر از مهم‌ترین پروژه‌هایی که توسط شهید فخری‌زاده و تیمش به نتیجه رسید، پروژه تولید «اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا» بود که سازمان تحت امرش با نظارت مستقیم این شهید عزیز سرانجام بعد از تلاش‌های فراوان در ابتدای سال جاری موفق به تولید این کیت شدند.

این کیت از نظر کیفیت و سطح فناوری به‌کار رفته در سطح استاندارد‌های روز دنیا قرار داشته و هم‌اکنون در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار دارد و در واقع با تلاش‌های شهید فخری‌زاده و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نام کشورمان جزو معدود تولیدکنندگان این کیت‌های پیشرفته ثبت شده است.

بعد از تولید این کیت که نیاز‌های کشورمان را مرتفع کرد، امروز این محصول ارزشمند در سبد کالا‌های صادراتی کشورمان نیز قرار دارد.

غیر از کیت تشخیص کرونا، پروژه بسیار حساس و مهم «تولید واکسن کرونا» نیز توسط شهید فخری‌زاده و تیمش از مدت‌های پیش کلید خورده بود.

پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی با تلاش‌های شبانه‌روزی شهید فخری‌زاده به نتایج بسیار خوبی رسیده و هم‌اکنون واکسن تولیدشده توسط سپند، به مرحله تست انسانی رسیده و در آستانه حصول نتیجه قرار دارد.

شهید فخری‌زاده غیر از این دو پروژه مهم، پروژه‌های مهم تحقیقاتی دیگری نیز در حوزه‌های مختلف را هم مدیریت می‌کرد.

حرف آخر : کسانی که از کشته شدن سربازان ایران زمین خوشحال می شوند، شرافت ندارند.

خدمات شهید فخری زاده

سایت مدیریت ساختمان آی شهر

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا