پیشگیری

جوراب هوشمند دیابتی ها

جوراب هوشمند دیابتی ها جهت بررسی گرما در پای آنها

بیماران دیابتی معمولا حس لامسه حساسی در پای خود ندارند، به این معنا که آنها ممکن است زخم های پا را حس نکنند و اگر چنین زخم هایی شگل بگیرد و آلوده شود ، گاهی اوقات لازم است که آن بخش آلوده شده قطع شود . برای همین منظور جوراب هوشمند دیابتی مجهز به سنسور سیرن طراحی شده است تا از این امر جلوگیری نماید .

جوراب هوشمند دیابتی ها

این محصول توسط شرکت Neurofabric ساخته شده  است . هر جوراب دارای میکروکنترلر چندگانه می باشد که به سنسورها متصل است . این سنسورها به طور مداوم دمای هر پا را در شش ناحیه اصلی از پا کنترل می کند. اگر درجه حرارت در هر یک از این مکان ها بالا باشد، می توان احتمال داد که به علت التهاب پیش از زخم دیابتی باشد.

با توجه به اینکه هر یک از سنسورها قسمت خاصی را سنس می کنند، یک ماژول بلوتوث جهت هشدار در جوراب قرار گرفته است که توسط برنامه های iOS / Android بر روی تلفن شخصی آن فرد می فرستد و آنها را مطلع می کند تا قبل از ایجاد زخم بررسی های لازم را در ناحیه فوق به عمل آورند .

اگر یک کاربر گوشی هوشمند نداشته باشد و یا طرز کار کردن با این گوشی ها را بلد نباشد این جوراب دارای یک Siren Hub است که می تواند بصورت بیسیم با جوراب ارتباط برقرار کند و اطلاعات را به کارکنان Siren منتقل نماید و کارکنان این هشدار را از تریق تلفن یا ایمیل اعلام نمایند .

این جوراب به راحتی در ماشین لباسشویی قابل شستشو می باشد و از همه مهم تر که فرسوده و مستعمل نخواهند شد . این شرکت از طریق یک سرویس اشتراکی محصولات خود را به فروش می رساند که قبل از به اتمام رسیدن باطری ها دوباره این محصول ارسال خواهد شد .

جوراب هوشمند دیابتی ها

در حال حاضر به مدت 28 روز به قیمت 20 دلار بابت هر دوره دریافت محصول می بایست پرداخت نمایید.

در حال حاضر دانشمندان در حال توسعه جوراب های دیابتی هوشمند هستند که با اندازه گیری فشار پا ، نه درجه حرارت بتوانند هشدار زخم پا را ارسال نمایند .

منبع : نیواطلس

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا