تغذیه

آب‌میوه‌های خانگی

آب‌میوه‌های خانگی

یک فوق تخصص گوارش و کبد: آب‌میوه‌ها را خانگی تهیه کنید!

کد مطلب : 95050601

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: بهترین حالت استفاده از آبمیوه این است که میوه در خانه آبگیری شود.

آب‌میوه‌های خانگی

محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شکر افزوده شده به آبمیوه‌های صنعتی برای بدن مفید نیست، اظهار کرد: معمولاً برای شیرین‌تر کردن آبمیوه‌های صنعتی، شکر قابل توجهی به آن اضافه می‌شود که رژیم غذایی افراد را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه انرژی دریافتی بدن افرادی که آبمیوه صنعتی مصرف می‌کنند بسیار زیاد است، افزود: این درحالی است که بسیاری از مردم نمی‌دانند با مصرف آبمیوه‌های صنعتی چه میزان انرژی دریافت می‌کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه عطرمایه‌ها و مواد افزودنی مصرف شده در آبمیوه‌های صنعتی ممکن است به لحاظ استاندارد تغذیه‌ای مناسب نباشد، گفت: در این صورت ممکن است افراد به آلرژی پوستی و تحریکات گوارشی مبتلا شوند.

اسماعیلی به طرز تهیه و استفاده از آبی که برای تهیه آبمیوه‌های صنعتی استفاده می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: این امر به ویژه برای آبمیوه فروشانی که نظارت خاصی بر روند تولید آن‌ها نمی‌شود بیشتر اهمیت دارد زیرا عدم نظارت بر روند تهیه این دسته آبمیوه‌ها منجر به انتقال انواع بیماری‌های عفونی از جمله هپاتیت “آ”و میکروب‌های گوارشی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از انواع میکروب‌ها، میکروب معده (هلیکوباکتری) است، اضافه کرد: این میکروب می‌تواند از این طریق منتقل شود و منجر به ابتلا به بیماری‌های اسهال و عفونت‌های دستگاه گوارش شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از انواع آب‌میوه‌ها باید مطمئن باشیم که بسته‌بندی درستی دارند و آب آن سالم است. باید حتی از کارخانه‌ی تولیدکننده محصولات آبمیوه ای صنعتی اطمینان حاصل کرد.

اسماعیلی گفت: توصیه می‌شود مصرف‌کنندگان آب‌میوه‌های صنعتی، به مواد افزودنی و دریافت انرژی از مصرف هر نوع آب‌میوه‌ای توجه کنند و بهترین حالت استفاده از آبمیوه این است که میوه را در خانه آبگیری کرد.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا