دانستنی های پزشکی

درمان چاقی با دارو!!

درمان چاقی با دارو ، یک دروغ است

کاهش وزن

اقبال عمومی به استفاده از روش‌های میان‌بر و غیرمعمول در درمان چاقی، راه را برای کسب درآمد بیشتر سودجویان فراهم کرده است.

اقبال عمومی به استفاده از روش‌های میان‌بر و غیرمعمول در درمان چاقی، راه را برای کسب درآمد بیشتر سودجویان فراهم کرده است. تا جایی که هر روز شاهد ورود دستگاه‌ها و داروهای جدید در فرایند درمان چاقی هستیم. روش‌هایی که به هیچ عنوان مورد تأیید متولیان نظام سلامت نیستند.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه، مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو معتقد است که تبلیغات نادرستی برای درمان چاقی در فضاهای غیرمعتبر و مجازی انجام می‌شود.
دکتر امیرحسین جمشیدی ادامه داد: «اینکه در برخی تبلیغات ادعا می‌شود که یک دارو به سرعت چاقی را درمان می‌کند، دروغ بوده و بدون شک، کلکی در کار است.»
وی با تاکیدبر اینکه تبلیغ و فروش داروهایی ازجمله داروهای ترک اعتیاد، چاقی، لاغری و جنسی در عطاری‌ها ممنوع و تخلف است، تصریح کرد: «زمانی می‌توانیم مطمئن باشیم امنیت فکری در مصرف کننده ایجاد کرده‌ایم که فراورده مطلقاً بی‌خطری به دست مصرف کننده برسانیم و از کارا بودن و همچنین فاقد عوارض جانبی و اثر سوء آن مطمئن شویم.»
جمشیدی با بیان اینکه ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای تهیه فراورده‌ها از مکان‌های معتبر بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: «داروهای طبیعی به گونه‌ای نیستند که بتوان به صورت جوشانده آنها را مصرف کرد. بلکه در حال حاضر فراورده‌های گیاهی و طبیعی داریم که نمونه آنها در داروی شیمیایی وجود ندارد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا