درمان

گوجه فرنگی برای درمان ریه سیگاری ها

با مطالعه این متن می توان دریافت ممکن است این شیوه درمان برای افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند مناسب باشد.

گوجه فرنگی برای درمان ریه سیگاری ها

کد مطلب : 96100501

افرادی که سیگاری هستند باید بیشتر گوجه فرنگی بخورند ، بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه جان هاپکینز انجام این کار می تواند برخی از آسیبهای ناشی از مصرف دخانیات را التیام بخشد .

محققان با ارزیابی رژیم غذایی و عملکرد ریه بیش از 650 بزرگسال از سال 2002 به مدت 10 سال به این نتیجه رسیده اند . افرادی که در آلمان، نروژ و انگلیس با پر کردن پرسش نامه هایی درباره رژیم غذایی و مواد غدایی مصرف شده مورد بررسی قرار گرفتند . بعلاوه ظرفیت اکسیژن گیری ریه این افراد هم مورد بررسی قرار گرفت .

عوامل مربوط به سن، قد، جنسیت، شاخص توده بدنی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فعالیت بدنی و مصرف انرژی کلی مورد توجه قرار گرفته است .

به گفته دانشگاه، مشخص شد ، افرادی که سابق سیگار کشیدن داشتند ، روزانه به طور متوسط ​​بیش از دو میوه تازه گوجه فرنگی  یا بیشتر  استفاده کردند از کسانی که یک گوجه فرنگی و یا کمتر استفاده نموده اند ، کاهش روند پیری ریه را به تاخیر انداختند.

لازم بذکر است که فقط ار میوه تازه گوجه فرنگی استفاده کردند ، نه رب و یا سس آن . “این مطالعه نشان می دهد که این رژیم غذایی ممکن است به رفع آسیب های ریه در افرادی که سیگار کشیدن را متوقف کرده اند کمک کند . همچنین می گوید که رژیم غذایی غنی از میوه ها می تواند روند پیری طبیعی ریه را کاهش دهد، حتی اگر هرگز سیگار نکشیده باشید”. ونسا گارسیا لارسن نویسنده سرشناسی مطالعه فوق “توصیه های رژیم غذایی فوق را مخصوصا برای افرادی که در معرض خطر بیماری های تنفسی مانند COPD هستند مفید می داند .

گوجه فرنگی برای درمان  شُش ها

منبع: دانشگاه جان هاپکینز

گوجه فرنگی برای درمان

گوجه فرنگی برای درمان

 

لطفا به مطلب فوق امتیاز دهید

0%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا