امام زمان و بحث ظهور

دجال بصره احمد الحسن

در دوره آخر زمان به علت تمایل اکثریت مردم جهان به منجی برخی افراد از این موقعیت سوء استفاده نموده و به علت تقاضای زیاد خود را مدعی می دانند که در پایین به آن اشاره می شود .

دجال بصره احمد الحسن

کد مطلب : 96082801

با اینکه پرونده این شخص سالهاست که مختومه شده ولی هنوز در گوشه و کنار افراد قلیلی دنباله رو دجال بصره می باشند و ممکن است مثل فرقه ضاله بهائیت سالها فعالیت نمایند . در این متن بصورت مختصر و مفید که وقت شما عزیزان را بابت این کذاب هدر ندهد ، با منابع مختلف مطالبی را جمع آوری نموده ایم که ان شا الله گام کوچکی در جهت تعجیل در ظهور امام زمان علیه السلام برداشته باشیم .

روایت خروج دجال از بصره 

حضرت امیر المومنین علیه السلام در کوفه خطبه ای ایراد کردند و چنین فرمودند:

عبد اللَّه بن عبد العزیز میگوید: على بن ابى طالب علیه السّلام بمن فرمود و در کوفه هم فرمود: ایها الناس بعد از من آرام باشید و از یک عده قلیلى از آل محمّد صلى اللَّه علیه و آله بر حذر باشید زیرا که یک عده قلیلى از آل محمّد صلى اللَّه علیه و آله خروج میکنند ولى بعلت مخالفت با امر من و پشت پا زدن بعهد من بمقصود خود نخواهد رسید و روایتى را نقل کرده که بعضى از اولاد حسین براى کمک امیّه ظهور میکنند و بلاء، مردم را فرا خواهد گرفت و خدا بهترین خلق را مبتلا خواهد کرد تا اینکه خوبان از بدان ممتاز شوند، مردم از یک دیگر بیزارى میجویند، این بلاء طولانى خواهد شد تا اینکه خدا بوسیله مردى از آل محمّد صلى اللَّه علیه و آله براى آنها فرجى مرحمت کند.
کسى که از فرزندان من خروج کند و عمل و رفتارش غیر از عمل و رفتار من باشد من از او بیزارخواهم بود و هر کسى از فرزندان من قبل از ظهور مهدى (ع) خروج نماید کشته خواهد شد از دو دجّال از فرزندان فاطمه (ع) بر حذر باشید، زیرا که از اولاد فاطمه (ع) دو دجّال بوجود مى‏ آید. و دجّالى هم ازبصره خروج میکند که از من نیست و او مقدمه کلیه دجّالها است‏

 الملاحم و الفتن، یا فتنه و آشوبهاى آخر الزمان متن صفحه 112

منابع: الملاحم والفتن ؛ السید ابن طاووس (وفات664) – باب 36 ص 248-249 ح 362

مقدمه کتاب دجال بصره :

دروغگویان از روزگاران قدیم، مقامات پیامبران و جانشینانشان و حتی مقام خداوندی را نیز برای خود ادعا کرده اند! مانند این سخن فرعون: ” وَقالَ فِرْعَوْنُ یا أَیُّهَا الْمَلَأُ ما عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْری “؛ فرعون گفت: اى اشراف و سران مملکت‏! من براى شما هیچ معبودى جز خود نمى‏شناسم. در روزگار ما از اعتقاد مردم به حتمی بودن ظهور امام زمان علیه السلام ، سوءاستفاده شده، برخی ادعا نمودند که خود، امام زمان علیه السلام هستند! عده ای دیگر ادعا کرده اند که سفیر آن حضرت، فرزند آن حضرت، فرزند امام علی علیه السلام و… هستند! و گروهی نیز مهدویت را برای اشخاص دیگر ادعا کرده اند!

((همانند فرقه ضاله بهائیت))

من توقیع صاحب العصر والزمان (عج)

امام زمان (عج) در یکی از توقیعات خویش می فرمایند :

و سیأتی إلى شیعتی من یدعی المشاهده ألا فمن ادعى المشاهده قبل خروج السفیانی و الصیحه فهو کذاب مفتر و لا حول و لا قوه إلا بالله العلی العظیم

پس هر کس ادعای مشاهده کرد قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی پس او کذاب مفتر است

منبع :

الاحتجاج ج2 ص 478 ،

بحار الأنوار ج : 51 ص : 361

الخرائج ‏والجرائح ج 3 ص 1128

الغیبه للطوسی ص 395

ادعای مرتبط  : احمد بصری بارهاادعای ملاقت حضرت کرده وادعامی کندوی در آن خواب از امام زمان علیه السلام دستور می گیرد که با وی دیدار کند و در اثر آن خواببرخواسته ومشغول به زیارت مقابر ائمه علیهم السلام در عراق می گردد که در اثنای آن زیارات امام زمان را نیز مشاهده می کند و در اثر این مشاهده و با دستور گرفتن از وی نصرت حق را آغاز کرده ودر بین طلبه های حوزه علمیه دعوت به بیعت خود می کند

احمد بصری و طرفدارانش همانند دیگر مدعیان دروغین از روش های استفاده از روایت های غیر معتبر ،تقطیع و گزینش روایت و تحریف و دستکاری محتوای آن سود جسته و سعی بر اثبات ادعای خود نموده اند .

معرفی احمد الحسن :

احمد الحسن با نام اصلی احمد بن اسماعیل گاطع ، متولد ۱۹۶۸ میلادی در منطقه‌ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره و رهبر فرقه اخرالزمانی و رئیس سازمان تروریستی منهدم شده انصارالمهدی در سال ۲۰۰۸ است. نام دقیق او احمد بن اسماعیل بن حاج صالح بن حسین بن سلمان از قبیله ابوسویلم (یکی از قبایل صیامر ) است . این شخص از خاندان هنبوش است . او در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد . و بعد از آن به مدت چند ماه در نجف بود و سپس عراق را به مقصد مراکش ترک نمود و بعد از مدتی به عراق بازگشت و نام احمد الیمانی را برای خود برگزید.

دجال بصره 

خانواده 

پدرش اسماعیل به شهر زبیر رفت و آنجا ساکن شد و در حمام مربد به حرفه دلاکی مشغول شد . نام برادران : داخل و طالب و هر دو در دانشگاه بصره مشغول به کار هستند .

دو برادر وی هجده سال در حزب بعث و در ارتش عراق در زمان حکومت صدام در عراق بوده‌ است و خود وی به دلایل نامعلوم در دهه ۹۰ مدتی را در زندان گذرانده‌است.یکی از برادران وی در زمینه انرژی هسته‌ای تحصیل کرده و دستیار ژنرال حسام محمد امین در دوران صدام بوه است. ژنرال حسام محمد امین نفر ۱۳ از لیست افراد تحت تعقیب آمریکا بود و ادعا می‌شود در توسعه تسلیحات موشکی صدام نقش داشته‌است و پس از مدتی توسط آمریکا دستگیر شد. برادر دیگر الحسن نیز با درجه سرهنگی در ارتش صدام خدمت می‌کرده‌است.

دیگر عموهایش چنین نیستند و در اخلاق اسلامی ممتازند . یکی از آنان حاج محسن صالح حسین است که هم اکنون در منطقه هویر ساکن است و اکنون به آن منطقه ناحیه عزالدین سلیم می گویند که به مرحوم عبدالزهره عثامان منسوب است . عموی دیگرش محمد حاج صالح است که در همان منطقه ساکن است . تمام خانواده و عموها و قبیله اش از این دجال و ادعاهایش بیزاری می جویند .

شایان ذکر است همان گونه که خود احمد دجال هم معترف است ، او فقط چند ماه در نجف بوده و نه بیشتر . مسافرتش به مراکش نیز برای سرپوش گذاشتن بر سفرش به اسرائیل است . در پس همکاری او با موساد و خدمتش به آنان نیز همسر و عموی یهودیش قرار دارند ؛ همانطور که در پس پرده همکاری او با تروریست ها و وهابیت، رد پای حارث الضاری دیده می شود .

بر گرفته از کتاب دجال بصره اثر علامه علی کورانی عاملی

خداوند ما را و همه مسلمانان را از امثال این فرد در امان بدارد و بدانید نفر بعدی که ادعاهای این چنینی کند ضعف های احمد دجال را بررسی کرده و بعد خروج می کند . پنج نشانه حتمی برای ظهور وجود دارد که می بایست به آنها دقت کرد .

پنج علامت حتمی قبل از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

1. خروج سفیانی

2. خروج یمانی

3. ندای آسمانی

4. کشته شدن نفس زکیه 15 روز مانده به ظهور

5. فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمینی بین مکه و مدینه در سرزمینی به نام بیدا ( البته این نشانه بعد از ظهور است)

 

وی ضمن آشنا شدن با حیدر مشتت (حیدر مُشَتَّت المُنشِداوی) به همراه وی ادعاهایی پیرامون سید یمانی بودن براه انداختند اما مشخص نکردند که کدامیک ادعای سید یمانی بودن را بر عهده گیرد. پس از یک سال تصمیم ان دو بر آن شد که احمد الحسن سید یمانی و حیدر مشتت شاهدش باشد. چندی بعد حیدر مشتت خود را یمانی خواند و احمد حسن را دروغگو خطاب کرد. این دو ادعاهایشان را بطور مستقل دنبال کردند و همزمان با تداوم اختلافات بین طرفین حیدر مشتت ترور شد و به قتل رسید. هوادانش قتل وی را بر عهده حامیان احمد الحسن می‌دانند. احمد الحسن از این مرحله به بعد عنوان شیخ را حذف کرده و ادعای سید بودن را مطرح ساخت!! درباره خانواده ایشان که در بالا ذکر شده هیچ کدام سید نیستند!

ابتدا احمد الحسن و حیدر مشتت که دست راست وی بود به تبلیغ وی پرداخته بودند، احمد الحسن؛ حیدر مشتت را ابتدا نائب وی می‌خواند ولی بعد با هم اختلاف پیدا کرده، یکدیگر را لعن و نفرین کردند. سپس هر دو مدعی شدند که یمانی موعود هستند. پیروان هر یک خود را انصار می‌نامند و منکر یمانی بودن آن یکی دیگر می‌شوند.

دجال بصره

ادعاهای وی بطور خلاصه چنین دسته‌بندی شده‌است:

وی مدعی است که با چهار واسطه فرزند حجه ابن الحسن امام دوازدهم شیعیان است در حالیکه در منابع موثق شیعه چیزی دربارهٔ ازدواج و فرزندان امام دوازدهم شیعیان مطرح نشده‌است.
او در عین حال مدعی مهدویت نیز هست و با طرح این ادعا که پس از امام مهدی ۱۲ مهدیدیگر که همگی قایم هستند خواهند آمد وو وی خود را اولین آنان می‌داند.
وی مدعی است که امام سیزدهم است.
وی خود را وصی امام مهدی دانسته و مدعی است که بزودی جانشین ایشان خواهد شد.
وی در عین حال مدعی سید یمانی بودن است.

ادعاهایی که همدیگر را نقض می کنند !!!

دجال بصره

 

وی متهم به استفاده از جادو و سحر برای جذب عوام است، او و هوادانش بر خواب و رؤیا تأکید می‌کنند و مدعی هستند که معصومین در خواب وی را تأیید کرده‌اند، حال آنکه چنین ادعاهایی قابل اثبات نبوده و در قرون فعلی کسی اطلاع منطقی از چهره معصومین ندارد که فردی را که در خواب دیده و چیزی به گفته از معصوم تشخیص دهد و گرفتن عقیده نیز در دیانت اسلام بر خواب استوار نیست.

در سایر فرقه‌هایی که پیش از این ادعاهایی پیرامون مهدویت مطرح ساخته‌اند نیز ادعای خواب‌نما شدن معصومین به شدت بکار رفته‌است از جمله بنیانگذار شیخیه که پیروانش بعدها نقش اساسی در بابیه و نهایتاً بهایت داشتند ادعاهای بسیار گزافی پیرامون خواب دیدن معصومین مطرح می‌ساخت جانشین وی سید کاظم رشتی نیز مدعی بود در پی خواب دیدن از رشت عازم یزد برای ملاقات با حسن احسایی شده‌است.

در شناخت این دجال این مختصر کافیست و خداوند پیروان احمد بن اسماعیل گاطع را به راه راست هدایت فرماید. ان شا الله

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا