سبک زندگی اسلامی

لجاجت و کج اندیشی خانواده شوهرم

- نباید در برابر افراد لجوج و کج اندیش، بحث و جدل کرد؛ پافشاری کردن در برابر آن‌ها واکنش عکس را به دنبال خواهد داشت. بهتر است با برقراری یک رابطه خوب، اخلاقی و سازنده از آتش لجاجت آن‌ها کاست.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

0%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

لجاجت و کج اندیشی خانواده شوهرم

لجاجت و کج اندیشی خانواده شوهرم

سوال: متأسفانه خانواده شوهرم به مسائل دینی پایبند نیستند و حتی با مسائلی همچون حجاب و … مخالفت می‌کنند. نمی‌دانم از روی نادانی است یا از روی لجاجت و عمد. متأسفانه بسیار تحت تأثیر کانال‌های ضدانقلاب ماهواره‌ای هستند و به‌هیچ‌وجه واقعیات را قبول نمی‌کنند. امّا وظیفه من در قبال این افراد چیست؟ هر چه بحث و توصیه می‌کنم تأثیری ندارد.

پاسخ: دغدغه شما خواهر گرامی را کاملاً درک می‌کنیم، ولی واقعیت این است برخی از افراد به دلیل لجاجت یا کج اندیشی یا تأثیرات مخرب یا … ممکن است واقعیات مسائل را نپذیرند و پافشاری کردن در برابر آن‌ها واکنش عکس را به دنبال خواهد داشت. به‌ویژه در برابر افراد لجوج به‌هیچ‌وجه نباید بحث‌وجدل کرد. امام علی(علیه‌السلام) در ارتباط با افراد لجوج فرموده است: «الإفراطُ فی‌ المَلامَهِ یَشُبُّ نِیرانَ اللَّجاجَهِ؛ زیاده‌روى در سرزنش کردن، آتش لجاجت را شعله‌ور مى‌کند.»[غرر الحکم و درر الکلم، ح4507] ازاین‌رو مواظب باشید که با بحث و توضیحاتی که می‌دهید آتش لجاجت آنان را شعله‌ورتر نکنید. امّا ازآنجایی‌که نسبت نزدیکی با خانواده همسرتان دارید، مسلماً قطع رابطه نمی‌تواند به شما و آنان کمک کند. توصیه می‌کنم ضمن تلاش شما برای ارتقای سطح دانش دینی و سیاسی خانواده همسرتان، بهتر است از منظر اخلاقی، رابطه خوب و سازنده‌ای با خانواده همسرتان داشته باشید. چه‌بسا با تمرکز بر روی عواطف و اخلاق و منششان در قالب احترام، روی گشاده، مهربانی و دلسوزی بتوانید از لجاجت آنان بکاهید. در پایان بازهم تاکید می‌شود که از بحث و جدل کردن با خانواده‌ همسرتان به شدت بپرهیزید.

پی‌نوشت:
تمیمی آمدی،عبدالواحد بن محمد، غرر الحکم و درر الکلم، ح4507، دارالحدیث، قم 1383، ح4507

منبع : رهروان ولایت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا