مکان های تاریخی و آثار باستانی

مسجد شافعی در کرمانشاه

مسجد شافعی در کرمانشاه

کد مطلب : 95112101

استان کرمانشاه و مرکز آن یعنی شهر کرمانشاه دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی می باشد که از جاذبه های تاریخی گرفته تا طبیعی را پوشش می دهند. در این مطلب می خواهیم شما را با مسجد شافعی کرمانشاه آشنا کنیم. مسجد جامع شافعی مسجد جامع اهل سنت می باشد که در راسته بازار کرمانشاه (تاریکه بازار) قرار گرفته است. این مسجد در سال ۱۳۲۴ تأسیس شد. این مسجد بسیار زیبا از یک سو به میدان جوانشیر و از سوی دیگر به «تاریکه بازار» منتهی می شود. مسجد جامع شافعی در محلی که پیش تر زائر سرا بوده است توسط تعدادی از خیرین اهل سنت به سرپرستی مرحوم حاج ملاسید حسین مسعودی خریداری و احداث شد. امروزه تنها در بنای تازه مسجد که در کنار بنای قدیمی و به سبک مساجد ترکیه ساخته شده است ، نماز خوانده می شود.

امروزه تنها در بنای تازه مسجد که در کنار بنای قدیمی و به سبک مساجد ترکیه ساخته شده است نماز برگزار می‌شود. ملامحمد ربیعی، که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای کشته شد، امامت نماز جمعه در این مسجد را بر عهده داشت.

این مسجد که توسط جمعی از خیرین اهل سنت احداث‌شده است و معماری چشم‌نواز و زیبای آن محصورتان خواهد کرد، نقطه‌ی اوج معماری مساجد ایران در کرمانشاه به شمار می‌آید و با گلدسته‌های بلند و استوارش بر زیبایی شهر کرمانشاه افزوده است. همچنین نمای داخلی و گچ‌بری‌های این مسجد که مزین به آیات قرآن کریم است روح معنوی خاصی به مسجد بخشیده است.

چطور برویم؟
با خودروی شخصی: می‌توانید از مسیر تهران به ساوه، از تهران خارج‌شده و بعد از شهر ساوه به سمت همدان برانید. در مسیر همدان به کرمانشاه خواهید رسید. در شهر کرمانشاه برای رسیدن به بازار و مسجد جامع شافعی مسیرهای مختلفی وجود دارد که به انتخاب شما بستگی دارد. در کل برای این مسیر باید از تهران تا کرمانشاه نزدیک به 500 کیلومتر رانندگی کنید.
حمل‌ونقل عمومی: هرروزه و به‌طور متناوب، اتوبوس‌های کرمانشاه از دو ترمینال غرب و جنوب حرکت می‌کنند
همچنین در صورت تمایل می‌توانید با تهیه بلیت هواپیما از تهران به کرمانشاه سفر کنید

 

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا