اتومبیل و موتور سیکلت

موتور شگفت انگیز BMW

موتور شگفت انگیز BMW

کد مطلب : 95072801

BMW  جشن سالگرد 100 سالگی خود را، با خودروی مفهومی مربوط به اینده جشن خواهد گرفت.

BMW MOTORRAD  این چشم انداز را دارد که تولید گازهای گلخانه ای موتور سیکلت های خود را به صفر برساند. به این منظور BMW از طراحی موتور سیکلت خود MOTORRAD که چشم انداز آینده 100 ساله خود است و ما را به یاد بسیاری از موتور سیکلت ابرقهرمانان داستان های تخیلی می اندازد که در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون هایمان به چشم می آمد رونمایی خواهد کرد.

MOTORRAD از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است. قاب مثلثی شکل این موتور سیکلت، مانند اولین موتور سیکلت شرکت، R32، ساخته شده در سال 1923می باشد. موتور سیکلت دارای این قابلیت است که برای افزایش امنیت و ثبات با یک تابع خود تعادل مجهز است. این تجهیزات این قابلیت را در موتور سیکلت ایجاد می کند که بتواند به شکل پایداری روی دو چرخ خود به حالت تعادل بایستد.

 

موتور سیکلت با تاکید بر تعادل امنیت و آزادی طراحی شده است. قصد طراحان این بوده که موتور سواران به احساس باد بدون کلاه یا لباس های محافظ بزرگ به حرکت در مسیر خود حرکت کنند به طوری که انگار این ملزومات را به طور “دیجیتال” قرار داده و به موتور سیکلت برای به حداقل رساندن تصادفات و افزایش ایمنی با همراه دیجیتالی در صورت لزوم مداخله کند. تکنولوژی سنسوریک ساخته شده به موتور سیکلت اطلاعاتی برای اطمینان از ایمنی را فراهم می کند.

موتور شگفت انگیز BMW MOTORRAD به جای کلاه ایمنی، یک نمایشگر دارد که نمایش اطلاعات مورد نیاز را از موتور سیکلت توسط حرکات چشم فراهم می کند. موتورسواران آنچه که در آینه می دیدند را در نمایشگر مشاهئه می کنند. اگر آنها در نمایشگر کمی پایین تر را نگاه کنند، دسترسی به منو ها را خواهند داشت و در قسمت پایینتر یک نقشه باز می شود. اگر آنها از نگاه مستقیم به جلو غافل شوند، موتور سیکلت به طور هوشمند تمامی تمهیدات لازم را انجام می دهد.

منبع: سایت اینهبیتیت

مترجم: داود اسپیدمهر

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا