تغذیهدانستنی های پزشکی

کلید درمان فشارخون

کلید درمان فشارخون چیست؟

فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل خاموش یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت و سلامت است.

کد مطلب : 95042301

 

مدیکال اکسپرس، فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد.

اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود یک سوم افراد بالغ در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند که فقط نیمی از آنان تحت درمان قرار دارند.

فشار خون عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود. از آنجا که این عارضه بدون هیچ علامت اولیه و هشدار دهنده ای است، به آن قاتل خاموش گفته می شود.

مطالعات محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا نشان می دهد عنصر معدنی منیزیم قادر به کنترل فشار خون است.

این مطالعه با بررسی بیش از دو هزار شرکت کننده نشان می دهد منیزیم یک عنصر اساسی برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن است. در ادامه آمده است افرادی که روزانه حدود 300 میلی گرم منیزیم مصرف می کنند، فشار خون متناسبی دارند و می توانند با همین دوز منیزیم فشار خون را کنترل کنند.

***بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد

-میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان 1 تا 8 سال به 80 تا 130 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. 240 میلی گرم در روز برای کودکان 9 تا 13 ساله توصیه شده است.

پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای 14 سال توصیه می شود که روزانه بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالیکه این میزان در زنان بالای 14 سال بین 320 تا 360 میلی گرم است.
**** منابع منیزیم

مکمل های منیزیم در تمام داروخانه ها وجود دارند ولی همواره توصیه می شود که این ماده معدنی به صورت طبیعی و همراه با مواد غذایی وارد بدن شود. برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم عبارتند از :

-دانه آفتابرگردان
-بادام
-دانه کنجد
-گندم و انواع غلات
-شیرسویا
-لوبیا سفید و قهوه ای
-بلغور جوی دوسر
-کلم بروکلی
-اسفناج
-نخود
-شیر
-موز
-برنج قهوه ای
-میگو
-کره بادام زمینی
-نان

بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند، از طرفی فشار خون عامل اصلی حمله قلبی و سکته مغزی محسوب می شود که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است؛ بنابراین کنترل فشار خون یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Hypertension منتشر شده است.

کلید درمان فشارخون

منبع: ایرنا

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا