باغچه

تآثیر نور لامپ در رشد گیاه

تآثیر نور لامپ در رشد گیاه

کد مطلب : 95040501

نکته بسیار مهمی که باید بدانیم این است که نور قرمز و آبی بشترین نقش را در تکامل گیاه دارند بطوریکه نور قرمز باعث رشد گیاه و گلدهی(به رشد طولی گیاه کمک میکند) و نور آبی باعث رشد عرضی گیاه میشود.نور آبی به تنهایی باعث کوتاه و ضخیم شدن ساقه ها و برگ ها میشود.

تآثیر نور لامپ در رشد گیاه

 

قبل از هر چیز باید بدانید که عموما برای روشن کردن هر متر مربع از مساحت گلخانه 16 وات نور مورد نیاز است.اما حالا مهمترین مسئله این است که روشنایی را چگونه تامین کنیم.

ما از هر لامپی نباید استفاده کنیم و باید در انتخاب لامپ همه ی فاکتورها را در نظر بگیریم. اول اینکه سعی کنید از لامپ های رشته ای استفاده نکنید زیرا لامپ های رشته ای نور قرمز زیاد و نور آبی کمی دارد و گرمای زیادی تولید میکند که باعث سوختن گیاه میشود .

استفاده از لامپ های فلوئورسنت کمی مطلوبتر است فکر میکنم در خیلی از گلخانه ها استفاده از این لامپ ها را دیده اید اما هنوز مطلوب ما نیست. کلا نور لامپ فلوئور سنت نور آبی و سبز و زرد است ولی از نظر نور قرمز ضعیف است پس استفاده از آن باعث میشود گیاه کمی ضخیم و کوتاه شود.

در بازار یک سری لامپ ها وجود دارند به اسم لامپ های بخار جیوه و لامپ های بخار سدیم.لامپ بخار جیوه دارای طیف نور آبی است و لامپ بخار سدیم دارای نور زرد و نارنجی که ایجاد این طیف از نور سبب میشود گیاه احساس کند فصل پاییز فرا رسیده و زمان گلدهی و میوه دهی آن تحریک شود.

تآثیر نور لامپ در رشد گیاه

کد مطلب : 95040501

تآثیر نور لامپ در رشد گیاه

منبع:ژیوار

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا