املاک و مستغلات

6 نکته بازار فعلی و آینده مسکن

شش نکته درباره بازار فعلی مسکن و آینده آن

املاک

مواردی که در زیر به آن اشاره می شود، 6 مورد از مهمترین و جدیدترین نکات مربوط به بازار مسکن است.

مواردی که در زیر به آن اشاره می شود، 6 مورد از مهمترین و جدیدترین نکات مربوط به بازار مسکن است.

۱- در شهر تهران حدود ۱۲ هزار دفتر مشاور املاک وجود دارد که تعداد معاملات انجام شده در بهمن ماه نشان می‌دهد سهم هر بنگاه ۱٫۵ قرارداد خرید و فروش بوده است.

۲- افزایش نسبی معاملات مسکن از مهرماه تا بهمن ماه در حالی اتفاق افتاد که بهمن ماه سال جاری قیمت مسکن در کل کشور کاهش ۱٫۹ درصدی نسبت به دی ماه را تجربه کرد و هم‌چنین ۱٫۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل ارزان‌تر شد.

۳- مشاوران املاک می‌گویند مدت‌هاست هیچ قرارداد خرید و فروشی ننوشته‌اند و قراردادها بیشتر در بخش اجاره است؛ چرا که مردم توان خرید ندارند.

۴- البته فروش پایین‌تر از نرخ بازار می‌تواند در ماه‌های آینده مقداری معاملات خرید وفروش را افزایش دهد و تحلیل‌هایی که طی روزهای اخیر ارایه می‌شود حاکی از این است که هم‌اکنون بسیاری مالکان بعد از صبر ۳ ساله حاضرند ملک خود را زیر قیمت بفروشند

۵- قراردادهای ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک کشور نشان می‌دهد در مهرماه سال جاری ۷۷ هزار و ۴۵۳ قرارداد خرید و فروش امضا شده است. در آبان‌ماه ۸۱ هزار و ۲۰۰ قرارداد به امضا رسید. در آذرماه ۸۵ هزار و ۱۱۸ قرارداد داشته‌ایم. در دی‌ماه تعداد قراردادهای خرید و فروش ۱۰۷ هزار و ۷۳۸ مورد بود و در بهمن‌ماه به ۱۰۶ هزار و ۴۹۶ قرارداد خرید و فروش رسیدیم. همانطور که آمار و ارقام نشان می‌دهد از مهرماه تا بهمن‌ماه سیر معاملات مسکن صعودی بوده

۶- حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش‌بینی می‌کند معاملات مسکن در تابستان سال آینده رونق بگیرد. به گفته او در اردیبهشت‌ماه ۹۵ بالانس بازار مسکن به وقوع خواهد پیوست. از اوایل خرداد خریداران ورود می‌کنند اما پروسه خرید مسکن زمان‌بر است لذا می‌توان گفت از تابستان شاهد افزایش معاملات خواهیم بود و خیز دوم خروج از رکود در شش ماهه دوم سال آینده اتفاق می‌افتد.
منبع: هفت صبح

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا