تغذیه

با گردو قلبی جوان داشته باشید

با گردو قلبی جوان داشته باشید

کد مطلب : 94121201

هسته های روغنی با خواص بی شمارشان از جمله معجزه های طبیعت محسوب می شود و در میان هسته های روغنی، گردو یکی از بی نظیر ترین آنهاست.

گردوی گران که مدتی است قیمتی سر به آسمان ساییده پیدا کرده اگرچه پیشتر نیز مکررا در ستون طبیعت مورد توجه قرار گرفته است، این بار به بهانه اعلام برخی از دستاوردهای مطالعاتی حوزه پزشکی و تغذیه در خواص متفاوتی از آن درصد ستون نسخه طبیعت قرار گرفته است .

جوان سازی بدن از جمله نتایج تحقیقات جدی ای است که دانشمندان برای مصرف کنندگان گردو بر شمرده اند .

پژوهشگران رشته تغذیه در دانشگاه پنسیلوانیا می گویند : گردو به عنوان سالم ترین هسته روغنی شناخته می شود چراکه آنتی اکسیدان موجود در آن بیشتر از سایر هسته های روغنی مانند بادام زمینی ، پسته ، فندق و بادام است و این هسته های روغنی به عنوان موادی سالم و مغذی شناخته شده اند که ویتامین ها و مواد معدنی متعدد و فیبر دارند و در عین حال فاقد فراورده های شیری و گلوتن هستند که خود می توانند آلرژی زا باشند.

اما نتایج تحقیقات گذشته نیز نشان می دهد که مصرف حتی مقدار کمی از هسته های روغنی خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، بعضی انواع سرطان و دیابت نوع2 را کاهش می دهد ؛ ضمن اینکه مصرف روزانه گردو سطح کلسترول خون را کاهش داده و انعطاف پذیری رگهای قلبی را بهبود می بخشد؛ بطوری که نتایج تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا نیز ثابت کرده است که خوردن مداوم گردو می تواند افراد را از ابتلا به بیماری قلبی محافظت کند.

در این ضمینه بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد درست 4 ساعت پس از مصرف روغن گردو یا آجیل های دارای پوست ، سطح کلسترول و انعطاف پذیری رگهای قلبی افراد تا حد زیادی بهبود می یابد. این تحقیق می افزاید که مصرف منظم این ماده غذایی می تواند فرد را در مقابل بیماری های قلبی و عروقی در بلند مدت حفاظت کند.

متخصصان تغذیه همچنین گفته اند اگر هر فرد حتی 4 بار در هفته یک مشت گردو یا اندکی روغن گردو مصرف کند تا حد زیادی از ابتلا به بیماری های قلبی مصون می ماند؛ چرا که گردو با داشتن اسید های امگا3 ، استرول های گیاهی و ویتامین E تاثیر حفاظتی بسیار خوبی در سلامت افراد دارد.

با گردو قلبی جوان داشته باشید

نام منبع: همشهری

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا