شهرهای توریستیمکان های دیدنی

ایرانگردی آذربایجان غربی و شرقی

استان آذربایجان غربی

خوی

آثار باستانی متعددی در این شهر وجود دارد که از میان آنها می توان به مناره شمس تبریزی، مسجد مطلب خان، دروازه سنگی و پل خاتون اشاره نمود.

شهرستان چالدران

یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته است. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد. چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد.

خوی

از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگر این شهر به کلیسای طاطاووس (قره کلیسا)، روستای دلیک داش، روستای قاشقا بلاغ، گیخ بلاغ و ایستی سو (آبگرم) می‌توان اشاره نمود.

سد بارون که به نام سد ماکو شناخته می شود در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.

استان آذربایجان شرقی

سراب

شهرستان سراب به مرکزیت شهر سراب در استان آذربایجان شرقی ایران قرار دارد. این شهرستان به دلیل واقع شدن در بین دو کوه سبلان و بزقوش دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک و ملایم در تابستان می‌باشد.

از نقاط دیدنی این شهرستان، علاوه بر دامنه‌های ساوالان و بزگوش و باغ های روستاهای اطراف سراب، می توان به آبگرم های معدنی آلله حق، اسبفروشان، اردها و ساری قیه اشاره کرد. به نظر آنوبانینی این شهرستان دارای قدمت طولانی بوده و از جمله آثار باستانی آن سنگ‌نوشته‌های اورارتویی (به خصوص رازلیقو) و قلعه های تاریخی در اطراف کوه ها می‌باشد.

اهر

اهر از شهرهای قدیمی استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهرستان از شمال به کلیبر، از شرق به مشکین‌شهر و مغان، از جنوب به هریس و از مغرب به ورزقان محدود است.

اهر

بقعه ی شیخ شهاب‌الدین محمود اهری از اماکن تاریخی و مقدس در این شهرستان است. مسجد جامع و مسجد شیخ عماد نیز از نقاط تاریخی شهر است.

کلیبر

یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که در ناحیه ی شمال شرقی این استان واقع شده است. شهرستان کلیبر از جنوب با اهر، از شمال با جمهوری آذربایجان، از غرب با رود ارس و جمهوری ارمنستان و از شرق با استان اردبیل همسایه است.

کلیبر

کاروانسرای دوره صفوی که در کنار رودخانه کلیبر واقع شده و برج های یادمان یا مقبره ای از دوران مختلف که اکثرا مربوط به دوره ایلخانان است و همچنین امامزاده کلیبر و حمام مسجد جامع کلیبر، اصالت تاریخی شهرستان را سندیت می بخشد.

روستای کندوان

اگر دوست دارید بدانید زندگی در کندوهای عسل به چه شکل است باید به ۵۰ کیلومتری تبریز بروید، به روستایی که از دور به شکل کله قند و کندوی عسل است. اهالی روستای کندوان خانه های خود را در دل صخره ها علم کرده اند. در دنیا سه روستای صخره ای وجود دارد که کندوان یکی از آنهاست.
روستاهایی که در آمریکا و ترکیه قرار دارند تبدیل به هتل شده اند و کندوان تنها جایی است که هنوز هم مردم در آن به شکل گذشته زندگی می کنند. هتل لاله کندوان برای اسکان نوروزی مکان منسبی است .

کندوان

شهرستان میانه

آبشار بلوکان در شهرستان میانه قرار دارد. این آبشار در شمال روستای بلوکان و در مسیر رودخانه ای به همین نام قرار دارد که از کوه های بزغوش سرچشمه گرفته و به رودخانه شهر چایی می پیوندد. شهر چایی خود با پیوستن به قزل اوزن به دریای خزر سرازیر می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا