زمین شناسیمکان های دیدنی

7 جزیره وحشتناک جهان !!

7 جزیره وحشتناک جهان !!

کد مطلب : 94120601

جزیره پوگلیا، ایتالیا
جزیره پوگلیا – ایتالیا،جزیره ای با تاریخی پر از وحشت .جایی که در قرون وسطی محل ایزوله و سوزاندن گرفتاران به طاعون سیاه بوده است بعد از آن محل انبار باروت ناپلئون و سپس جزیره ای برای بیماران روانی و آزمایش های عجیب و افسانه های عجیب تر در مورد فریادهای شبانه مردگان از برج ناقوس همه و همه این جزیره را به یکی از وحشت آور ترین جزایر ایتالیا بدل کرده است

7 جزیره وحشتناک جهان !!

جزیره عروسک ها
جزیره عروسک ها – مکزیک ، در این جزیره شاهد عروسکهای وحشت انگیز با چشمهای از حلقه درآمده هستید که منظره فیلمهای وحشتناک را برای شما بازآفرینی می کند تنها ساکن این جزیره جولین سانتانا است که برای تسلی روح دختر و خانواده از دست رفته اش این جزیره را با انواع عروسک ها تزیین کرده است.

7 جزیره وحشتناک جهان !!

جزیره ایستر
جزیره ایستر- شیلی، جزیره‌ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی .جزیره ایستر بویژه بخاطر تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآی گفته می‌شود. موآی‌ها دارای ظاهری متحدالشکل می‌باشند که در کناره تمام ساحل بر پا شده‌اند و نشانگر اعمال حکومت مرکزی می‌باشد.

ساکنان اولیه این جزیره ریشه پلی نزیایی دارند. (DNA گرفته شده از استخوانها نیز این را تایید می‌کند) و به احتمال قوی آنها از جزایر مارکوس و در ۳۱۸ میلادی به این جزیره آمدند. (آزمایش کربن از نی‌های یافت شده در یک قبر این را تایید می‌کند). حدس زده شده که مهاجران اولیه که احتمالاً در دریا گم شده بودند، به تعداد کم (کمتر از ۱۰۰نفر) و در چند قایق به این جزیره آمدند. در زمان ورود آنها بیشتر جزیره جنگلی و پر از پرندگان بوده. و شاید ممترین منطقه برای پروزش پرندگان در منطقه پلی نزیا بوده‌است. اولین بازدید کنندگان اروپایی این جزیره، سنتهای شفاهی ساکنان اولیه این جزیره را ثبت کردند. در این سنتها، جزیره نشینان ایستر ادعا کرده‌اند که یک فرمانده به نام «هوتو ما توآ» در یک یا دو قایق بزرگ به همراه همسر و خانواده‌اش به جزیره آمدند. در این افسانه و همچنین تاریخ دقیق سکونت اولیه این جزیره ابهام وجود دارد. ادبیات منتشره در مورد اولین سکونت جزیره ۳۰۰-۴۰۰ میلادی را عنوان می‌کند یا تقریباً زمانیکه اولین انسان‌ها در هاوایی سکونت گزیدند. برخی دانشمندان دیگر معتقدند که جزیره ایستر تا زمان ۷۰۰-۸۰۰ میلادی مسکونی نبوده. ساکنان اولیه این جزیره به نظر می‌رسد که از غرب و از جزایر مارکوس آمده‌اند. این افراد با خود موز، سیب زمینی شیرین، نیشکر و گوش فیل آوردند. بر طبق افسانه‌های ثبت شده توسط مسیونرها در دهه ۱۸۶۰ این جزیره دارای سیستم طبقاتی مشخصی بوده. یک شاه که دارای قدرت خدا مانند بوده، از زمان هوتو ماتوآ بر جزیره حکمرانی می‌کرده. قابل مشاهده‌ترین عنصر در فرهنگ این جزیره، تولید موآی حجیم و غول پیکر است که قسمتی از نیایش اجداد و نیاکان بوده‌است. موآی‌ها دارای ظاهری متحدالشکل می‌باشند که در کناره تمام ساحل بر پا شده‌اند و نشانگر اعمال حکومت مرکزی می‌باشد. علاوه بر خانواده سلطنتی، ساکنان این جزیره شامل کشیشان، سربازان و تجار بوده. آخرین شاه، به همراه خانواده‌اش به عنوان بردگان در دهه ۱۸۶۰ در معادن پرو مردند. پس ازآن شاه یک نشانه سمبلیک پیدا کرد.

7 جزیره وحشتناک جهان !!

جزیره هاشیما، ژاپن
جزیره هاشیما – ژاپن ، جزیره وحشت آور ژاپنی که روزی پر تراکم ترین جای دنیا بوده اما تغییر رویه مصرف انرژی در ژاپن از زغال سنگ به نفت و گاز این جزیره را خالی از سکنه و راز آلود کرده است.

7 جزیره وحشتناک جهان !!

جزیره آلکاتراز
جزیره آلکاتراز – آمریکا،جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است و تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به شمار می‌رفت.اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک‌های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی این ایالت در معرض دید همگان قرار دارد.

آلکاتراز در سال ۱۸۵۰ به عنوان تاسیسات نظامی بنا شد و پس از آن تا سال ۱۹۳۳ بعنوان یک زندان نظامی کاربری داشت. در ماه اوت سال ۱۹۳۴ به زندان فدرال تبدیل شد و ۲۹ سال مقر جنایتکاران حرفه‌ای – از جمله آل کاپون، رابرت فرانکلین استرود (که به پرنده باز آلکاتراز معروف بود) و آلوین کارپیس که با سابقه‌ترین زندانی آلکاتراز به شمار می‌رفت – بود.
این جزیره به علاوه، محل سکونت کارکنان زندان و خانواده‌هایشان نیز به شمار می‌رفت و امروزه همه ساله با حضور ساکنان جزیره در دومین هفته ماه اوت جشن سالگرد افتتاح زندان آلکاتراز برگزار می‌شود.
در ۲۱ ماه مارس سال ۱۹۶۳، به دستور رابرت اف کندی، این تبعیدگاه که حدود ۲۵۰ زندانی در آن اقامت داشتند برای همیشه تعطیل شد. این اقدام علت‌های مختلفی داشت، از جمله سنگین بودن هزینه اداره آن نسبت به دیگر زندان‌ها و آلوده کردن آب خلیج سانفرانسیسکو بر اثر فاضلاب آن؛ علاوه بر این مسلم بود که ساختن یک زندان معمولی جدید که در خشکی قرار داشته باشد، آسان‌تر از پرداخت هزینه‌های سرسام آور آلکاتراز بود.
در سال ۱۹۶۹ بومیان آمریکایی از قبایل مختلف در حالیکه خود را “بومیان قبایل آمریکا” نامیدند، این جزیره را اشغال کردند. هدف آنها از تحصن در جزیره درخواست تاسیس یک مرکز آموزشی – فرهنگی در آنجا بود و برای رسیدن به منظور خود به تخریب ساختمان‌های جزیره پرداختند. سرانجام پس از ۱۸ ماه دولت آمریکا آنها را مجبور به ترک این ناحیه کرد، نتیجه این تحصن تاسیس یک حکومت جدید خودگردان بود.
از سال ۱۹۳۷ تا کنون آلکاتراز موضوع بسیاری از فیلم‌های سینمایی بوده؛ این جزیره به “صخره” نیز معروف است و در سال ۱۹۹۶ فیلمی به همین نام در رابطه با آکاتراز ساخته شد.

7 جزیره وحشتناک جهان !!

جزیره مادگاسکار
ماداگاسکار،این جزیره مانند استرالیا به دلیل جداماندگی اش در رو ند تکامل موجودات و گیاهان هنوز برای بسیاری از گردشگران جهان یک منطقه راز آلود از جانوران و گیاهان عجیب و غریب است.

ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای است واقع در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است.
ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است.

جزیره سوکوترا
جزیره سوکوترا یا سغطرا- یمن، مجمع‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد. این جزایر از آن کشور یمن است. این جزیره دارای حیات گیاهی و جانوری منحصر به فرد است از جمله درخت خون اژدها که فقط در این جزیره یافت می شود.

جزایر سوکوترا در دوران باستان دیوسکوریدس Dioscorides نامیده می‌شد و برای یونانیان، مصریان و رومیان شناخته شده بود. در انجیل نیز نام این جزایر آورده شده‌است. مردمان جزیره مدت‌ها پیرو آیین مسیحیت نسطوری بودند که در سدهٔ شانزدهم به دین اسلام گرویدند.
سقطرا

تاریخچهٔ ثبت 2008 (طی نشست نامشخص)
نام اظهارشده در فهرست میراث جهانی یونسکو
† منطقهٔ بر پایهٔ دسته‌بندی یونسکو
آلبوکرک دریاسالار پرتغالی این جزایر را در سال ۱۵۰۷ گشود، اما در سال ۱۵۱۱، سلطان مَهره این جزایر را از فرمان پرتغال خارج ساخت. در سال ۱۸۸۶ جزایر سقطراا به بریتانیا تعلق گرفت
بریتانیا از این جزیره به عنوان یک پایگاه دریایی استفاده می‌کرد. که پس از استقلال دولت یمن جنوبی به این کشور واگذار شد.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا