هوا و فضا

خودروهای پرنده تا 2 سال دیگر

خودروهای پرنده 2 سال دیگر روانه آسمان می شوند

کد مطلب : 94120301

یک شرکت خودروسازی آمریکایی ادعا می کند که نمونه اولیه خودروی پرنده این شرکت تا سال 2018 آماده پرواز می شود و ظرف هشت سال دیگر به فروش کلی می رسد.
خودروهای پرنده 2 سال دیگر روانه آسمان می شوند
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، طبق اعلام شرکت خودروسازی ‘ترافوگیا’ در ماساچوست، انتظار می رود که تا سال 2018 ، نمونه اولیه خودروی پرنده این شرکت به نام TF-X در اندازه کامل آماده شود.
این خودرو دارای یک سرعت کروز 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) به همراه برد پروازی برابر با 500 مایل (805 کیلومتر) خواهد بود.
TF-X بال های تا شونده ای خواهد داشت که یک جفت موتور الکتریکی به انتهای هر بال چسبیده است.
انرژی این موتورها که به TF-X اجازه می دهد تا از حرکت عمودی به افقی تغییر وضعیت دهد، توسط یک موتور با 300 اسب بخار تامین می شود.
TF-X که برای چهار سرنشین برنامه ریزی شده است، نیمه خودکار خواهد بود و از کنترل رایانه ای استفاده می کند،بنا بر این مسافران پیش از بلند شدن خودرو، کافی است که مقصد را تایپ کنند.
خودروهای TF-X به طور خودکار قادر به اجتناب از بروز ترافیک هوایی و آب و هوای بد هستند و نیازی به برج مراقبت هم ندارند.
باتری های این خودرو از طریق موتور آن و یا با اتصال به ایستگاه های شارژ الکتریکی خودرو، شارژ می شوند و به گفته شرکت سازنده این خودرو، نظر نهایی در مورد بی خطر بودن منطقه محل فرود TF-X توسط اپراتور ان اعلام می شود.
تازه ترین مدل این خودروی پرنده در پرواز سالیانه انجمن تجربی هواپیما در اوشکوش واقع در ویسکانسین رونمایی شد و شرکت خودروسازی ترافوگیا انیمیشنی تهیه کرده است که نحوه کار این هواپیما را نشان می دهد.

خودروهای پرنده

منبع : ایرنا

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا