زیبایی

روشی تازه برای کم کردن وزن

روشی تازه برای کم کردن وزن

تا به حال شده برچسب کالری روی مواد غذایی را بخوانید؟ اگر خوانده‌اید، آیا به علت بالا بودن کالری از آن خوراکی صرف‌نظر کرده‌اید؟ محققان معتقدند این برچسبهای کالری تاثیری بر تغییر عادت غذایی افراد ندارد و حتی با خواندن میزان کالری هم پرخورها از رو نمی‌روند و به خوردن ادامه می‌دهند. اما جالب این جاست که محققان متوجه روش تازه‌ای برای از رو بردن پر خورها پیدا کرده‌اند.

روشی تازه برای کم کردن وزن

روشی تازه برای کم کردن وزن

آنها متوجه شدند اگر روی ماده خوراکی برچسبی باشد که نشان دهد چه مدت زمان برای سوزاندن کالری موجود در آن وقت لازم است، آن وقت حتی اگر پرخورترین هم باشد کمتر از قبل می‌خورد. این محققان ۳۰۰ نفر ۱۸ تا ۳۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند و در ۳ گروه با هم مقایسه کردند. گروهی که هیچ برچسب کالری نداشت، گروهی که برچسب کالری داشت و گروهی که برچسب زمان مورد نیاز برای سوختن کالری را داشت. پیاده روی تند ساده‌ترین ورزشی بود که در دسترس همه بود و به همین علت مدت پیاده‌روی تند برای سوختن کالری مصرفی را اندازه‌گیری کردند و معیار بررسی خود قرار دادند. مثلاً برای سوزاندن کالری یک چیزبرگر ۱۰۰ گرمی ۲ ساعت پیاده‌روی تند لازم است.
آنها متوجه شدند گروه سوم کمتر از بقیه غذا می‌خوردند و جالب این که گروه بدون برچسب و با بر چسب کالری تفاوتی در میزان کالری مصرفی‌شان وجود نداشت. این بررسی می‌تواند راهنمای خوبی برای کاهش وزن با روشهای تازه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا