زیبایی

جایگزین طبیعی کاهش وزن

جایگزین های طبیعی برای کاهش وزن

وزن

 

هیچ” فرمول جادویی” که یکجا همه چربی های بدن را ذوب کند وجود ندارد، اما پاره ای مواد طبیعی هستند که می توانند در این راه کمک کنند. موثرترین مواد طبیعی که می توانند به کاهش وزن بدن کمک کنند مکملهای غذایی ساخته شده از الیاف و نیز چیزهایی است که به نام ترکیبات ترموژنیک (حرارت زا) خوانده می شود و حاوی گیاهانی است که می توانند به سوخت و ساز چربی ها در بدن کمک کنند.

مکمل های غذایی الیافی
برنامه غذایی ای که الیاف کیاهی در آن کم و ناقص است از عوامل مهم چاقی است.الیاف موجود در مواد غذایی مصرفی از جهات زیر در کاهش چاقی نقش دارند:

۱.آهسته تر کردن جریان خوردن ۲.افزایش دفع کالری در مدفوع ۳.بهبود تحمل گلوکز ۴.مهار اشتها از طریق آزادسازی هورمون های ضد اشتها نظیر کوله سیستوکینین و عمل آن که انباشتن روده است.

ترکیبات ترموژنیک (حرارت زا)

بخش خاصی از غذایی که ما مصرف می کنیم بی درنگ به حرارت تبدیل می شود.این فرآیند به نام ترموژنسیس (تولید حرارت) ناشی از مواد غذایی شناخته می شود.فعالیت این تولید حرارت منبعث از مواد غذای تعیین می کند که آیا کسی در معرض چاقی قرار دارد یا نه؟

دلیل کاهش ترموژنیک در افراد جاق فعالیت مختل(ناقص) سیستم عصبی سمپاتیک است.به عبارت دیگر انرژی غذایی مصرفی به جای اینکه به حرارت تبدیل شود ذخیره می گردد.

دلیل کندی سوخت وساز (متابولیسم) در بیشتر افراد چاق این است که سیستم عصبی سمپاتیک آنها به حد کافی تحریک کننده نیست.بعضی از محرک های گیاهی می توانند سیستم عصبی سمپاتیک را فعال نمایند و در نتیجه باعث افزایش سوخت و ساز و حرارت زایی بدن شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا