زیبایی

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید

دندان

حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقی مانده در فواصل دندان‌ها استفاده کنید و از یاد نبرید که تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان‌ها ملاک نیست. سعی کنید هر 6 ماه یک بار به دندان‌پزشک برای بررسی وضعیت دندان‌ها مراجعه کنید.
بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند.

همین مسئله موجب شده که بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به کلینیک‌های دندان‌پزشکی و بلیج‌کردن یا سفیدکردن دندان‌های‌شان صف بکشند.

با جست‌و‌جویی کوتاه در سایت‌ها و مقالات منتشر شده در اینترنت به نسخه‌های متعددی برای سفیدکردن دندان‌ها یا بلیج‌کردن آن‌ها می‌رسید که در آن به استفاده از برخی مواد طبیعی از قبیل نمک، توت فرنگی، پرتقال، آبلیمو و سرکه برای پاکسازی و سفید‌کردن دندان اشاره شده است. در این مقالات عموما استفاده مکرر از این مواد و ماساژ آن‌ها روی دندان را بهترین روش سفید کردن دندان به شیوه طبیعی می‌دانند در حالی که اثرات مخرب این مواد بر مینای دندان‌ مشخص است. این مواد اگر چه طبیعی‌اند اما به‌دلیل بالا بودن میزان اسیدیته آن‌ها تاثیرات مخربی بر مینای دندان می‌گذارند به‌ویژه اگر به‌صورت مکرر بر مینای دندان ماساژ داده شوند.

بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده که بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به کلینیک‌های دندان‌پزشکی و بلیج‌کردن یا سفیدکردن دندان‌های‌شان صف بکشند. اگر شما نیز قصد دارید، برای برطرف کردن تغییر رنگ دندان‌های خود که در بیشتر موارد به‌دلیل مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و سیگار به‌وجود می‌آید به دندان‌پزشک مراجعه کنید، شاید بد نباشد پیش از آن نسخه‌های گیاهی درمانگران مکاتب درمانی طبیعی را برای از بین بردن رنگ دندان و سفیدکردن آن بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشکی تجربه کنید.

سفید‌کننده‌ای به‌نام مریم گلی

جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است. برای افزایش میزان اثرپذیری مریم گلی، کافی است چند برگ تازه مریم گلی را به‌خوبی بجوید و بعد میکس شده 5 گرم برگ مریم گلی تازه را روی دندان‌های خود ماساژ دهید. تکرار این ماساژ هر شب در مدت زمان کوتاهی کمک می‌کند تا سفیدی از دست رفته به دندان‌های‌تان باز گردد.

خمیردندان گیاهی برای سفیدکردن دندان‌های شما

برخی از درمانگران شیوه‌های درمانی طب سنتی در جهان به‌ویژه در کشور هند استفاده از ترکیبی از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمک را برای پاکسازی دندان‌ها و سفید‌کردن رنگ دندان موثر می‌دانند. آن‌ها برای تهیه این خمیر گیاهی سرقاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری روغن خردل و مقدار اندکی نمک ترکیب می‌کنند و این مخلوط را برای مسواک کردن دندان‌ها توصیه می‌کنند. به اعتقاد این گروه این خمیر گیاهی هر نوع تغییر رنگ و زردشدگی دندان را برطرف می‌کند.

دهانشویه طبیعی چندکاره

اگر چه ممکن است عصاره یا اسانس گیاه دم اسب را در داروخانه‌های گیاهی یا برخی از عطاری‌ها پیدا کنید اما توصیه می‌کنیم این عصاره را خودتان در منزل تهیه کنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این دهانشویه طبیعی کافی است 10 گرم گیاه دم اسب را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از آن باقی بماند. سپس هر بار به هنگام استفاده نصف استکان از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به‌عنوان دهانشویه از آن استفاده کنید. می‌توانید این دهانشویه را قرقره کنید یا آن را با کمک انگشت دست روی لثه و دندان‌تان ماساژ دهید. دهانشویه دم اسب علاوه‌بر برطرف شدن رنگ زرد دندان‌ها به تقویت و استحکام لثه‌ها نیز کمک می‌کند. دقت کنید که این دهانشویه را هر هفته 3‌بار و تنها برای یک دوره درمانی 2ماهه استفاده کنید.

لک‌زدایی با گل زنبق

قطعا تا امروز درباره لک‌های دندان شنیده‌اید که یک یا چند دندان با وجود آن‌که سفید و سالم هستند اما به‌دلیل داشتن لک و تغییر رنگ کوچکی جذابیت و زیبایی اولیه خود را ندارند. برای درمان این لک‌های کوچک که ناشی از مصرف مواد‌غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است می‌توانید از گیاه زنبق و نعنا استفاده کنید. برای این کار لازم است گیاه تازه زنبق و نعنا را در مخلوط کن ریخته و آن‌ها را به‌خوبی مخلوط و ریز کنید. سپس از این مخلوط برای ماساژ دادن دندان لک شده استفاده کنید.

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

اگر چه راهکارهایی متنوعی برای درمان تیرگی و لک شدن دندان و تغییر رنگ آن در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد اما مراقبت‌های اولیه از دندان نیز در حفظ سلامت و تندرستی دندان و بازگرداندن سلامت و زیبایی آن نیز موثر است. بنابراین هرگز فراموش نکنید که حداقل 2 بار در روز دندان‌های‌تان را مسواک کنید. حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقی مانده در فواصل دندان‌ها استفاده کنید و از یاد نبرید که تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان‌ها ملاک نیست. سعی کنید هر 6 ماه یک بار به دندان‌پزشک برای بررسی وضعیت دندان‌ها مراجعه کنید.

کدمطلب : 1001

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا