دانستنی هانکات ایمنینکات خانه داری

بهینه سازی مصرف بخاری نفتی

بهینه سازی مصرف بخاری نفتی

کد مطلب : 94091804

بهینه سازی مصرف بخاری نفتی

راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان بخاری نفتی

بخاریهای نفتی (بخاریهای نفتی دودکش دار و بدون دودکش)
در حال حاضر بخاریهای نفتی دودکش دار با راندمان 45 درصد جزء گرم کننده های بازده پایین به حساب می آیند و ضروری است تمهیداتی برای جایگزینی آنها اندیشیده شود. یکی از این روشها می تواند جایگزینی سوخت نفتی با سوخت گازی باشد که به مراتب از فراوانی و راندمان بالاتر و آلوده کنندگی پایین تری برخوردار است. در صورت اصرار بر استفاده از بخاری های نفتی دودکش دار باید به نکات زیر توجه داشت:
*بخاری نفتی دودکش دار در دو نوع کاربراتوری و چکه ای در بازار تولید و مصرف ایران وجود دارد، ولی به دلیل استفاده از تکنولوژی قدیمی ، دارای آلایندگی و مصرف نفت بالا و نیز ایمنی و بازدهی کم می باشد. در صورت استفاده از بخاری های نفتی دودکش دار، انواع کاربراتوری آنها توصیه می گردد.
*بررسی های انجام شده در صنعت گرمایش توسط بخاری نفتی ، نشانگر آن است که امکان استفاده از تکنولوژی جدید بخاری بدون دودکش مجهز به تانک یا مخزن نفت قابل حمل و سیستم احتراق تکمیلی به منظور کاهش درصد آلاینده های محیط زیست می تواند در عین قابلیت کنترل و کاهش مصرف نفت ، فراهم کردن سوخت تمیز و سوزاندن بخار نفت در دو مرحله و انتقال و پخش گرما بصورت جابجایی و تابشی با استفاده از صفحه رفلکتور ، باعث افزایش راندمان مصرف سوخت سالیانه می گردد . این بخاریها قابلیت ارائه در سطوح مختلف تکنولوژی و کنترلهای هوشمندانه مصرف انرژی را دارا می باشند . بعضی از ویژگی های بخاری های بدون دودکش عبارتند از:
۱-ارزان بودن و هزینه استفاده کم.
۲-بازده انرژی ۹۹ درصد.
۳-کار کردن در مواقع اضطراری مانند قطع برق.
۴-طراحی براساس آخرین استانداردهای روز جهانی.
۵-دارای ظرفیت های مختلف طراحی از ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلوکالری در ساعت.
۶-عمر طولانی. در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون خانوار در دنیا از از بخاریهای بدون دودکش استفاده می کنند. بخاری نفت سوز تابشی به عنوان یکی از انواع بخاریهای نفتی بدون دودکش، بدون بو با راندمان بالا (راندمان 99%) و قدرت حرارتی 2600 کیلو کالری دارای مخزن سوخت پرتابل، نشانگر میزان سوخت و مصرف سوخت بسیار پایین، فندک برقی با باطری 1.5 ولت، آلودگی بسیار پایین تر از حد استاندارد کار می کند. در عین حال حمل و نقل این بخاری سریع و آسان انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا