غذاهای سنتی

دلمه کاهوپیچ

دلمه کاهوپیچ با سیب زمینی تنوری

003

 

روش تهیه:

پیش از هرچیز سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و آنها را با پوست از وسط نصف کنید. سپس با یک قلموی کوچک، روغن زیتون روی سیب‌زمینی‌ها بمالید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کرده و آنها را درون سینی چرب شده فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها مغز پخت شود. برای این منظور 20 تا 30 دقیقه زمان کافی است.004

سپس روغن زیتون باقیمانده را درون تابه بریزید و پیاز و فلفل نگینی‌شده را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده و سیر ساطوری شده را به مواد قبلی اضافه کنید و اجازه دهید رنگ گوشت‌ تغییر کند. بعد از 4 دقیقه زیره پودر شده را به گوشت‌ها اضافه کرده و در آخرین مرحله گوجه‌فرنگی نگینی شده و آویشن را به این ترکیب اضافه کنید تا مواد به خوبی با هم آمیخته شده و طعم‌دار شود. در آخرین مرحله برگ‌های کاهوپیچ را جدا کرده و به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس از مایه تهیه شده درون هر یک از برگ‌ها بریزید و برای هر نفر 2 تا 3 دلمه سرو کنید. می‌توانید در کنار این دلمه‌ها از سیب‌زمینی‌های تنوری هم استفاده کنید.
005
نکته:

برای سرو سیب‌زمینی‌های تنوری می‌توانید از برگ کاهوپیچ استفاده کنید و در صورتی که می‌خواهید بشقابی متفاوت و به یادماندنی داشته باشید، می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را با ریحان یا نعناع درون یک ظرف کوچک بچینید.
مواد لازم: گوشت گوسفند : 300 گرم چرخ کرده
سیب زمینی استانبولی : 400 گرم
پیاز : یک عدد
سیر : 4 حبه ، ساطوری شده
زیره : نصف قاشق غذاخوری ، خرد شده
نعناع : یک قاشق چای خوری
کاهوپیچ : یک عدد
فلفل دلمه ای : 2 عدد ، نگینی شده
گوجه فرنگی : یک عدد
نمک . فلفل و آویشن : به میزان لازم
روغن زیتون : 8 قاشق غذاخوری

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا