تغذیه

مکمل های ویتامین و مواد معدنی تاثیر مثبتی ندارد

اخیرا یکی از راه حل های که پیش پای افراد ضعیف الجثه می گذارند مکمل های ویتامینی و مواد معدنی می باشد که اثر مثبتی در آنها نمی گذارد .

مکمل های ویتامین و مواد معدنی تاثیر مثبتی ندارد

پول خود را بابت خرید مکمل ها هدر ندهید و به جای آن ویتامین ها و مواد معدنی را از میوه ها ، سبزیجات تازه و انواع آجیل ها تامین نمایید.

کد خبر : 97030901

ادعای بسیاری از دانشمندان این است که تنها نتیجه استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی تشکیل ادرار گران برای مصرف کننده می باشد.

در حال حاضر یک تیم بین المللی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اکثر مکمل های ویتامین و مواد معدنی هیچ مزیتی برای سلامتی ایفا نمی کنند، به خصوص در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس.

محققان 179 آزمایش بالینی را که در سالهای 2012 تا 2017 منتشر شده را به طور سیستماتیک ارزیابی کردند. این آزمایشات تأثیرات طیف وسیعی از مکمل های ویتامین و مواد معدنی مکمل های مولتی ویتامین، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C) را در کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و به طور کلی تمامی علل مرگ و میر، بدون در نظر گرفتن علت را بررسی نمودند و هیچ تاثیری در آنها پیدا نکردند.

دیوید جنکینز، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “ما شگفت زده شدیم تا تاثیرات مثبتی از رایج ترین مکمل هایی که مردم مصرف می کنند را پیدا کنیم.” “بررسی ما نشان داد که اگر شما می خواهید از مولتی ویتامین ها، ویتامین D، کلسیم و یا ویتامین C استفاده کنید، هیچ آسیبی به شما نمی رساند، اما هیچ مزیت ظاهری نیز وجود ندارد.”

تنها اثرات قابل توجهی که در این مطالعه مشاهده شد، ارتباط مثبتی بین اسید فولیک و پیشگیری از بیماری قلبی یا سکته قلبی بود و تاثیرات منفی بسیار کمی که نشان می داد نیاسین (ویتامین B3) و آنتی اکسیدان ها در واقع می تواند خطر مرگ و میر همه موارد را افزایش دهد.

محققان با بیان اینکه یک رژیم غذایی سالم شامل غذاهای فرآوری شده مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل، هنوز هم موثرترین راه برای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی است.

رزماری استنتون، متخصص تغذیه استرالیا، نتایج این تحقیق را تایید می کند و از مردم می خواهد از مصرف پول اضافی برای مکمل های ویتامین و مواد معدنی جلوگیری کند.

Stanton می گوید: “ممکن است پول زیادی داشته باشید و مکمل های زیادی را خریداری نمایید که فقط آرامش را به شما تلقین می کند.” اما این محصولات نمی توانند یک هزارم از اجزای مهم موجود در غذاهای سالم مانند میوه، سبزیجات، کلوچه، ماهی، آجیل و دانه ها را با هم ترکیب کنند. “

محدودیت های جزئی در مطالعه می تواند به عنوان تمرکز وسیع آن باشد. John Funder، از دانشگاه موناش، اشاره می کند که این مطالعه پیشنهاد نمی کند که مکمل های ویتامین یا مواد معدنی در موارد بیماران بالینی که به طور فعال به این مکمل ها نیاز دارد بی فایده باشد.

این مطالعه در مجله کالج قلب آمریکا منتشر شد.

منبع: بیمارستان سنت مایکل از طریق ScienceDaily

به مطلب فوق امتیاز دهید

امتیاز کاربر: 4.55 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا