نکات خانه داری

نکته‌های مخصوص کد بانو

نکته‌های مخصوص کد بانو

003

 

شومینه ی خانه تان کثیف شده ؟ ظروف تفلون شما خش بر داشته؟ و نمی دانید چگونه شیر جوشتان را تمیز کنید؟ با ما باشید تا جواب سوالاتتان را بگیرید.
در این مقاله به سه موضوع می پردازیم که خیلی از خانم های خانه با آن درگیر هستند : نحوه ی تمییز کردن شومینه ، چگونگی کار با ظروف تفلون و پاک کردن شیرجوش از شیر ته گرفته.
نحوه تمیز کردن شومینه
اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن کثیف شده، برای تمیز کردن آن از سرکه استفاده کنید. قلم مو را داخل سرکه سفید زده و با آن آجرها را تمیز کنید. سپس آنها را با دستمال، خشک کنید. می‌بینید که آجرها کاملاً تمیز می‌شود.

چه کار کنیم تا ظروف تفلون مان خش برندارد
برای شستشوی ظروف تفلون از اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ حتما ظروف تفلون را با ابر نرم یا تکه‌ای تور پرده بشویید.
همچنین برای شستشوی ظروف تفلون از مایع ظرفشویی استفاده کنید و از مصرف پودر لباسشویی برای این کار جدا خودداری نمایید. چون این کار بتدریج باعث ایجاد خش‌هایی در سطح ظرف خواهد شد.
ظرف شیر جوش را خیس کرده، داخل آن نمک بپاشید. 10 دقیقه صبر کنید سپس شیرجوش را بشویید. نمک همچنین بوی نامطبوع شیر سوخته را جذب می‌کند
همچنین اگر مشاهده کردید ظروف تفلون شما به هر دلیلی مانند برخورد قاشق با کف ظرف خش برداشته، هرگز دوباره از آن استفاده نکنید چون بر اثر پختن غذا در چنین ظرفی تکه‌های مواد اولیه ظرف وارد غذا می‌شود.

پس موقع پخت‌وپز حتما و فقط از قاشق‌های چوبی یا قاشق‌هایی که برای این‌گونه ظروف ساخته شده، استفاده کرده و هرگز اجسام تیز و برنده را به کار نبرید.
به یاد داشته باشید وقتی ظروف تفلون مورد نظر خود را می‌خرید باید اول ظرف را با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و سطح داخل آن را با روغن چرب کرده و چند ساعت بگذارید بماند و سپس از آن برای تهیه غذا استفاده کنید.

تمیز کردن شیر ته‌گرفته از داخل شیرجوش
یکی از مواردی که پاک کردن آن دشوار است، شیر چسبیده به ظرف است. اما نمک کار را خیلی آسان می‌کند. ظرف را خیس کرده، داخل آن نمک بپاشید. 10 دقیقه صبر کنید سپس شیرجوش را بشویید. نمک همچنین بوی نامطبوع شیر سوخته را جذب می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا